لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی اسراییل می‌گوید که حملهٔ زمینی را در غزه انجام داد


اردوی اسراییل این تصویر را نشر کرده و گفته است که نیروهای این کشور را در غزه نشان می‌دهد
اردوی اسراییل این تصویر را نشر کرده و گفته است که نیروهای این کشور را در غزه نشان می‌دهد

وزارت دفاع اسراییل گفته است که تانک‌ها و قوای پیادهٔ اسراییل چندین موضع "تروریست‌ها، زیربنا‌ها و پوسته‌های" را در داخل قلمرو نوار غزه هدف قرار دادند که از آن میزایل‌های ضد تانک پرتاب می‌شد.

اردوی اسراییل گفته است که نیروهای این کشور دوباره به قلمرو اسراییل برگشته و به آنان هیچ گونه تلفات وارد نشده است.

در حال حاضر هیچ گونه تلفات فلسطینی‌ها نیز در جریان این عملیات تایید نشده که تا اکنون بزرگترین عملیات زمینی در جریان این جنگ خوانده شده است.

نیروهای دفاعی اسراییل گفته اند که این عملیات جهت آمادگی به مراحل بعدی محاربه انجام شد.

اسراییل همچنان گفته است که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، حد اقل ۲۵۰ حملهٔ هوایی را بر غزه انجام داده و در آن تونل‌ها و سایر زیربنا‌های تندروان را هدف قرار داده است. اما گزارش‌های اسراییل در مورد هدف قرار دادن این اهداف به گونهٔ‌ مستقل تایید شده نمی‌تواند.

مقامات اسراییل تعهد کرده اند تضمین کنند که حماس بیش از توان راه اندازی حملاتی مانند هفتم اکتوبر را نداشته باشد، حملاتی که در آن ۱۴۰۰ نفر که اکثریت شان غیرنظامیان بودند، کشته شدند.

اسراییل در مقابل دست به حملات انتقامجویانه زده که به گفتهٔ وزارت صحت حماس در آن بیش از ۷۰۰۰ نفر کشته شده اند که اکثریت شان زنان و کودکان اند.

اردوی اسراییل تا ۳۰۰هزار نیروهای احتیاطی را فراخوانده و نیروهایش را در نزدیکی مرز غزه مستقر کرده است.

بنیامین نتیاهو، صدر اعظم اسراییل، روز گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که کشورش آمادهٔ راه اندازی عملیات زمینی است، اما در این مورد معلومات بیشتر ارایه نکرد.

یواو گالنت، وزیر دفاع اسراییل گفته است که کشوراش قصد ندارد دامنهٔ این جنگ را فراتر از غزه گسترش دهد، با وجود آنکه برای جنگ علیه جنگجویان حزب الله مستقر در لبنان اظهار آمادگی کرده است.

وزیر دفاع اسراییل افزود که نیروهای این کشور جنگ را در مقابل حماس راه اندازی کرده و برای مقابله با حزب الله که "تلفات زیادی را متحمل شده" آماده است.

بن کاردن، سناتور امریکایی که به تازگی در چوکات هیات کانگرس از تل ابیب دیدن کرد، گفته است که رهبران اسراییل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی عملیات زمینی بر غزه را آغاز می‌کنند.

کاردین به صدای امریکا گفت: "ما خواستار تاخیر [عملیات] نشدیم. هر روز فکر می‌کنیم که امروز، امشب یا فردا روزش خواهد بود."

او گفت که آغاز این عملیات به قضاوت رهبران اسراییل ربط می‌گیرد.

این در حالی است که در حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه بیجا شده اند و حدود ۶۲۹هزار نفر دیگر در مکاتب مربوط به ملل متحد پناه برده اند.

رهبران عرب امروز به گونهٔ مشترک خواستار آتش‌بس و ورود کمک‌ها به غزه شدند، جاییکه را که اسراییل پس از حملهٔ هفتم اکتوبر حماس، محاصره کرده است. باشندگان غزه با کمبود، آب، مواد غذایی و ادویه مواجه اند.

برخی معلومات این مطلب از اسوشیتدپرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG