لینک های دسترسی

Breaking News

ایتالیا ۱۰۰ کودک زخمی فلسطینی‌ را تداوی می‌کند 


 شفاخانه الاقصا در غزه، کودکان فلسطینی که در حملات اسراییل زخمی اند
شفاخانه الاقصا در غزه، کودکان فلسطینی که در حملات اسراییل زخمی اند

وزارت دفاع ایتالیا روز چهارشنبه ۲۴ جنوری (چهار دلو) گفت که ۱۰۰ کودک فلسطینی که در جنگ غزه زخمی شده اند، در شفاخانه‌های این کشور تداوی خواهند شد.

پس از سه ماه بمباردمان مخرب اسراییل و جنگ در قلمرو محصور فلسطینی، سیستم صحی در غزه به گونهٔ کامل سقوط کرده است.

وزارت دفاع ایتالیا اعلام کرد که ماموریت انتقال ۱۰۰ کودک و خانواده‌های شان از نوار غزه به شفاخانه‌های ایتالیایی آغاز شده است.

این وزارت با نشر بیانیه‌ای گفت که ۳۰ کودک فلسطینی در روز‌های آینده توسط طیاره‌های نیروهای هوایی از مصر به ایتالیا انتقال داده خواهند شد.

در بیانیه آمده است که ۳۰ کودک دیگر تا پایان ماه جاری به یک کشتی نظامی الیتالیایی خواهند رسید، کشتی که به زودی بندر العرش مصر را ترک خواهد کرد.

این کودکان در شفاخانه‌های شهر‌های مختلف ایتالیا، به شمول، روم، بلونیا، فلورانس و جینوا بستری خواهند شد.

وزارت دفاع ایتالیا گفته است که ضمناً بحث ها با چندین کشور در منطقه جریان دارد تا یک شفاخانهٔ نظامی در ساحه ایجاد شود.

این در حالی است که اوایل روز چهارشنبه، هفت کودک زخمی فلسطینی برای تداوی به فرانسه رسید. در ماه دسمبر نیز دو کودک زخمی فلسطینی به فرانسه انتقال داده شده بود.

جنگ در غزه پس از آن آغاز شد که تندروان حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل حمله کردند و به گفتهٔ مقامات اسراییلی ۱۱۴۰ نفر را کشتند که بیشتر آن غیرنظامیان بودند.

مقامات صحی در غزه گفته اند که در جریان حملات اسراییلی تا اکنون حد اقل ۲۵۷۰۰ نفر در غزه کشته شده اند که اکثریت شان زنان و کودکان بوده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG