لینک های دسترسی

Breaking News

تاریخ آغاز محاکمهٔ ترمپ اعلام شد


دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا
دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا

یک قاضی فدرال ایالات متحدهٔ امریکا به روز دوشنبه ۲۸ اگست (ششم سنبله) اعلام کرد که محاکمه دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین این کشور، به اتهام توطیه برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، در ماه مارچ سال آینده برگزار می شود.

تانیا چوتکان، قاضی در واشنگتن دی سی، تاریخ آغاز محاکمهٔ ترمپ را چهارم مارچ تعیین کرد و پیشنهادات سارنوالان و وکلای مدافع ترمپ در این ارتباط را رد کرد.

سارنوالان از محکمه خواسته بودند که محاکمه او به تعقیب انتخاب هیات منصفه در ماه دسمبر، به تاریخ دوم جنوری آغاز شود و وکلای مدافع ترمپ خواستار به تعویق انداختن محاکمه تا اپریل ۲۰۲۶ بودند.

حکم چوتکان که در یک جلسهٔ استماعیه به روز دوشنبه صادر شد، زمان محاکمهٔ ترمپ را در میان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده قرار می‌دهد که در آن ترمپ نامزد اصلی حزب جمهوری خواهان است. محاکمه درست یک روز قبل از آن برگزار می‌شود که رای ‌دهندگان در بیش از ۱۰ ایالت به پای صندوق‌های رای می‌روند تا نامزدهای ریاست جمهوری احزاب خود را انتخاب کنند.

ترمپ به چهار مورد جنایت از جمله توطیه برای فریب دادن ایالات متحده و توطیه برای جلوگیری از روند رسمی، متهم است. اما او در برابر این اتهامات خود را بی‌گناه دانسته است.

در میان رقبای جمهوریخواهٔ انتخاباتی اش، کریس کریستی، والی پیشین نیو جرسی، در یک مصاحبه با تلویزیون ای بی سی، ترمپ را باردوش برای حزب اش خواند.

کریستی گفت:‌ "اکثریت رقبای من به این باور اند که یک متهم می تواند نامزد ما برای ریاست جمهوری باشد و می‌گویند که از این کار حمایت می‌کنند و این که او می‌تواند پیروز شود. فکر می کنم این غیرممکن است."

اما ویویک رامسوامی، کاندید دیگر از حزب جمهوریخواه برای ریاست جمهوری، که هفتهٔ گذشته با کریس کریستی یکجا در نخستین مناظرهٔ جمهوریخواهان شرکت کرده بود، در یک مصاحبه با تلویزیون ان‌بی‌سی،‌ از دست آوردهای ترمپ یادآور شد.

رامسوامی گفت: "می خواهم بر بنیاد که ترمپ گذاشت، بنا کنم. من او را به عنوان یک مشاور و مربی دعوت خواهم کرد. نمی خواهم که عین دروس را دوباره یاد بگیرم. می‌خواهم از آن جای که ترمپ توقف داد، ادامه دهم."

در همین حال، سدریک ریچموند، رییس ستاد انتخاباتی جو بایدن، به تلویزیون ای‌بی‌سی گفته است که مشکلات حقوقی دونالد ترمپ، شامل استراتیژی مبارزاتی جو بایدن نخواهد بود.

ریچموند گفت: "ولی چیزی را که می خواهم بگویم، این است که توجهٔ ریيس جمهور بایدن و معاونش کاملا هریس، همیشه بر مردم این کشور متمرکز بوده است. بناً آنان به تلاش های خود برای کاهش قیم، افزایش مزد و احیای مجدد طبقهٔ متوسط، ادامه خواهند داد."

در حالی که نگرانی میان رای دهندگان دموکرات در مورد سن رییس جمهور بایدن ادامه دارد، برنی سندرز، سناتور مستقل امریکایی، در مصاحبه با ان بی سی، گفت توجه باید در مورد نگرانی های عمده معطوف باشد.

سندرز گفت:‌ "آیا باور دارید که زنان حق کنترول بر وجود خود را دارند؟ خوب، موقف ریيس جمهور در این مورد بسیار قوی است. فکر می کنید که تغییر اقلیم واقعیت است؟ یا با جمهوریخواهان موافق‌ هستید که می گویند هیچ موضوعی نیست."

در عین حال، دونالد ترمپ که همه اتهامات علیه خود را رد کرده است، تلاش دارد تا از تحقیقات جنایی که علیهٔ او جریان دارد، در پیشبرد مبارزات انتخاباتی اش استفاده کند، به شمول ترویج تصویرش که پس از تسلیمی او در ایالت جورجیا توسط مقام های عدلی و قضایی گرفته شده، برای جمع آوری پول در هر نوع اجناس چاپ شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG