لینک های دسترسی

Breaking News

کرملین: می‌خواهیم اهداف مذاکرات عربستان را پیرامون اوکراین بدانیم 


مسکو روز دوشنبه ۳۱ جولای (نهم اسد) گفت که می‌خواهد در مورد هدف مذاکرات پیشنهاد شده در مورد اوکراین که گفته می‌شود در عربستان سعودی برگزار می‌شود، آگاهی یابد.

وال ستریت ژورنال دو روز پیش گزارش داد که عربستان سعودی در این مذاکرات از کشورهای غربی، اوکراین و کشورهای عمدۀ در حال انکشاف دعوت خواهد کرد.

این روزنامه گفت که کیف و کشورهای غربی امیدوارند این مذاکرات که روسیه در آن حضور نخواهد داشت، منتج به حمایت بین المللی برای شرایط صلح به طرفداری اوکراین شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در پاسخ به پرسشی در مورد این گزارش گفت: "البته که روسیه این نشست را دنبال خواهد کرد. ما می‌خواهیم بدانیم چه اهدافی در نظر گرفته شده و کدام موضوعات در آن بحث خواهد شد. هر گونه تلاش برای ترویج یک سازش صلح سزاوار یک ارزیابی مثبت است."

پسکوف یک بار دیگر تصریح کرد که در حال حاضر زمینه برای مذاکرات صلح با کیف مساعد نیست. او گفت: "رژیم کیف تا زمانی که به گونۀ ویژه منحیث یک وسیله در جنگ جمعی غرب با روسیه مورد استفاده قرار گیرد، نه صلح می‌خواهد و نه می‌تواند بخواهد."

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در گذشته گفته بود که آماده است در جنگ اوکراین میانجی‌گری کند.

مقامات عربستان سعودی روز شنبه ۲۹ جولای (هفتم اسد) گفتند که می‌خواهند در آخر هفتهٔ آیندهٔ میزبان مذاکراتی برای گفتگو در مورد روند صلح در اوکراین باشند.

بر اساس گزارش‌ها، مقامات ارشد بیش از ۳۰ کشور، از جمله اوکراین، کشورهای غربی، هند و برازیل در این نشست دو روزه که قرار است به تاریخ پنج اگست در شهر جده برگزار ‌شود، حضور خواهند داشت.

کیف همواره تاکید کرده است که صلح تنها با تامین تمامیت ارضی اوکراین و خروج کامل نیروهای روسی از ساحات اشغال شدهٔ این کشور ممکن است.

از سوی دیگر، کرملین که یک‌ششم اراضی اوکراین را اشغال کرده است، ادعا می‌کند که برای دستیابی به صلح، کیف باید "واقعیت‌های جدید" را بپذیرد.

گروه

XS
SM
MD
LG