لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به ارزش ۴۰۰ میلیون دالر تسلیحات برای اوکراین ارسال می‌کند


وزارت دفاع ایالات متحده روز سه‌شنبه ۲۵ جولای (سوم اسد) گفت که امریکا به ارزش ۴۰۰ میلیون دالر تسلیحات اضافی را برای اواکراین ارسال خواهد کرد که شامل میزایل‌ها،‌ طیاره‌های بی‌سرنشین کوچک و وسایل زرهی می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، بستهٔ کمکی تسلیحات ایالات متحده شامل سیستم میزایل‌های پترویوت، میزایل‌های زمین به هوا، میزایل استنگر و مهمات و میزایل‌های سیستم هیمارس می‌شود.

این تسلیحات از ذخایر سلاح ایالات متحده برای نیروهای دفاعی و امنیتی اوکراین فراهم می‌شود و روند تحویلدهی آن به کیف به سرعت انجام خواهد شد.

امریکا این تسلیحات را در حالی برای اوکراین فراهم می‌کند که کیف عملیاتی را بر ضد نیروهای روسیه در شرق اوکراین ضد حمله را در شرق اوکراین راه اندازی کرده است، اما این عملیات به آهستگی به پیش می‌رود.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، گفته است که این کمک‌های تسلیحاتی ''نیروهای شجاع اوکراین را در میدان جنگ'' تقویت می‌کند تا آنان از تمامیت ارضی شان دفاع کنند.

بلینکن با نشر اعلامیه‌ای گفته است که مردم اوکراین ''با شجاعت در برابر تهاجم نظامی روسیه در حالی از کشور‌شان دفاع می‌کنند که روسیه بی رحمانه و شرورانه" به تهاجم بر اوکراین ادامه می‌دهد.

این دپلومات ارشد ایالات متحده همچنین گفته است که نیروهای روسیه نه تنها زیربنا‌های غیرنظامی را در اوکراین از بین می‌برند، بلکه غیرنظامیان اوکراینی را می‌کشند.

پس از آنکه روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ حملات تهاجمی خود را بر اوکراین آغاز کرد، ایالات متحده تا حالا به ارزش ۴۳ میلیارد دالر کمک‌های تسلیحاتی را برای کیف فراهم کرده است.

در همین حال، مقامات اوکراین گفته اند که آنان یک طیاره‌ٔ بی سرنشین ساخت ایران را در نزدیکی کیف، پایتخت آن کشور، ردیابی و منهدم کردند. به گفتهٔ مقامات اوکراین، روسیه با استفاده از طیاره‌های بی‌سرنشین ساخت ایران به نام ''شاهد'' حملات را بر اوکراین انجام می‌دهد.

XS
SM
MD
LG