لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: حملات بر اوکراین تشدید خواهد شد 


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز دوشنبه اول جنوری (۱۱ جدی) گفت که حملات کشورش بر اهداف نظامی اوکراین تشدید خواهد شد.

این در حالی است که دو روز پیش در جریان یک حملهٔ بی‌سابقه در شهر بلگورود روسیه ۲۴ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پوتین در جریان دیدار از یک شفاخانهٔ نظامی گفت: "حملات خود را تشدید خواهیم بخشید، هیچ جنایتی علیه غیرنظامیان بدون مجازات نخواهد ماند، این قطعی است."

رییس جمهور روسیه افزود که این حملات امروز انجام می‌شود و فردا نیز ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که در روز نخست سال نو میلادی هر دو کشور شاهد حملات گستردهٔ بی‌پیشنهٔ طیاره‌های بی‌سرنشین بودند.

پوتین حمله بر شهر بلگورود را "تروریستی" خواند و نیروهای اوکراینی را به هدف قرار دادن غیرنظامیان متهم کرد.

او یک بار دیگر تاکید کرد که غرب برای صدمه رساندن به روسیه از اوکراین استفاده می‌کند.

روسیه در ماه فبروری سال ۲۰۲۲ تهاجم نظامی را بر اوکراین آغاز کرد. بر اساس معلومات کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، تا اکنون ۳۰.۷ میلیون نفر از گذرگاه‌‌های مرزی اوکراین به بیرون از آن کشور عبور کرده اند.

بر اساس گزارش رویترز، یک گزارش غیرمحرم شدهٔ استخباراتی ایالات متحده نشان می‌دهد که در جنگ با اوکراین ۳۱۵هزار نظامی روسیه کشته یا زخمی شده اند. اما مقامات روسی این رقم را اغراق آمیز خوانده اند.

روزنامۀ کیف اندیپندنت رقم کشته شدگان نظامیان روسیه را حدود ۳۵۰هزار گزارش داده است.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گزارش داده است که از ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ تا ۲۴ سپتمبر ۲۰۲۳ میلادی، ۲۷۴۴۹ غیر نظامی در اوکراین کشته یا زخمی شده اند.

بر اساس گزارش دیلی میل که بر مبنای معلومات استخباراتی دفاعی بریتانیا تهیه شده، در این جنگ رقم کشته و زخمی شدگان نیروهای روسی در سال ۲۰۲۳ میلادی تقریباً ۳۰۰ نفر در روز بوده است.

بریتانیا گفته است که اگر تلفات نیروهای روسی به این روال ادامه داشته باشد، شمار کشته و زخمی شدگان روسی تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های رویترز، فرانس‌پرس، دیلی میل و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG