لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: برای میزبانی از طالبان تحت تحریم اجازهٔ سفر گرفته شود


سراج الدین حقانی، انس حقانی و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رییس جمهور امارات متحدهٔ‌عرب
سراج الدین حقانی، انس حقانی و شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رییس جمهور امارات متحدهٔ‌عرب

سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده روز چهارشنبه، پنجم جون (۱۶ جوزا) گفت که کشورهای عضو ملل متحد زمانی که از اعضای تحت تحریم گروه طالبان میزبانی می‌کنند، باید برای آنان اجازه سفر بگیرند.

این در حالی است که سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت داخلهٔ طالبان روز گذشته به امارات متحدهٔ عرب سفر کرد، جاییکه شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رییس جمهور امارات متحدهٔ عرب از وی میزبانی کرد.

در حال حاضر نام ۵۸ مقام حکومت طالبان، به شمول سراج الدین حقانی، در فهرست تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارد. تحریم‌های اعمال شده بر مقامات طالبان شامل محدودیت‌های سفر و منجمد شدن دارایی‌های آنان است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده در پاسخ به پرسشی‌ در این خصوص گفت: "فقط یادآوری می‌کنم که برای میزبانی از اعضای طالبان که تحت تحریم سازمان ملل متحد اند، باید از طریق روند معافیت که توسط کمیته تعزیرات ملل متحد در سال ۱۹۸۸ مشخص شده است، مجوز سفر گرفته شود و مهم است که کشورهای عضو این طرزالعمل را دنبال کنند."

سراج الدین حقانی که پس از تسلط دوبارهٔ گروه طالبان بر افغانستان برای نخستین بار سفر خارجی در حالی انجام داد که وزارت خارجه و اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده برای معلوماتی که منجر به دستگیری وی شود، ۱۰ میلیون دالر انعام تعیین کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG