لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: بیش از ۱۷۶هزار زلزله‌زده در هرات کمک دریافت کرده اند


دفتر هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) می‌گوید که با گذشت بیش از یک ماه از اولین زلزله ویرانگر ۶.۳ ریکتری در هرات، نهادهای امدادرسان به ۱۷۶هزار و ۷۰۰ نفر آسیب‌دیده کمک کرده اند.

اوچا امروز یکشنبه ۱۲ نومبر (۲۱ عقرب) با نشر گزارشی از روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان هرات گفت که کمک‌های ارایه‌شده به جوامع آسیب‌دیده تا به امروز شامل سرپناه اضطراری، کمک‌های نقدی، اقلام غیرخوراکی شامل کمپل و بسته تعمیرات سرپناه بوده است.

در گزارش آمده است که ۱۱هزار و ۴۰۰ خانواده سرپناه اضطراری (خیمه) دریافت کرده اند و ۲.۴ میلیون دالر کمک نقدی برای حدود نه‌هزار خانواده نیز توزیع شده است.

از جمله کسانی که پول نقد دریافت کرده اند، پنج‌هزار و ۵۰۰ خانواده بسته کامل (۳۴۰ دالر برای هر خانواده) و حدود سه‌هزار و ۵۰۰ خانواده نیز نصف این بسته (۱۷۶ دالر هر خانواده) دریافت کرده اند.

گزارش گفته است: "همچنان کمک‌های غذایی اضطراری به ۸۶هزار و ۵۰۰ نفر، حمایت‌های مالداری به پنج‌هزار نفر، مواد مغذی به تقریبا ۱۱هزار پسر و دختر زیرسن پنج سال و مراقبت‌های اولیه بهداشتی به ۳۱هزار و ۳۰۰ نفر ارایه شده است".

همچنان بیش از شش‌هزار و ۷۰۰ زن و دختر بسته‌های بهداشتی نسایی را دریافت کرده اند و دوهزار و ۲۴۰ کودک نیز از حمایت روانی – اجتماعی برخوردار شده اند.

در گزارش اوچا آمده است که در ۱۴۲ روستا نیز آسیب‌دیدگان زلزله به آب آشامیدنی صحی دسترسی یافته اند.

بر اساس گزارش اداره زمین‌شناسی ایالات متحد بین هفتم تا ۱۵ اکتوبر سه زلزله قوی ۶.۳ ریکتری ولایت هرات و مناطق همجوار آن را لرزاند که بر اساس گزارش ملل متحد ۱.۶ میلیون نفر از آن متاثر شدند و حد اقل ۱۱۴هزار نفر را به کمک‌های فوری بشری نیازمند کرد.

اداره انکشافی ملل متحد گزارش داده است که علاوه بر ۱۵۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰۰ زخمی، این رویداد طبیعی بیش از ۶۶هزار نفر را به طور مستقیم متضرر کرده و ۵۱۳ روستا را تحت تاثیر قرار داده است.

ملل متحد برای کمک‌رسانی برای زلزله‌زدگان ۹۶.۳ میلیون دالر فراخوان کمک داده بود که تا اکنون ۲۴.۳ میلیون آن تعهد شده و هنوز هم ۷۲ میلیون دالر هزینه کمبود است.

گروه

XS
SM
MD
LG