لینک های دسترسی

Breaking News

وزیردفاع امریکا بستهٔ تسلیحاتی ۴۰۰ میلیون دالری جدید را به اوکراین اعلام کرد


لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده و ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین
لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده و ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، در یک سفر از قبل اعلام ناشده وارد کیف، پایتخت اوکراین، شد و بستهٔ جدید تسلیحاتی به ارزش ۴۰۰ میلیون دالر را به این کشور اعلام کرد که شامل مهمات، وسایط زرهی و تسلیحات ضد تانک است.

وزیر دفاع ایالات متحده شب‌هنگام با استفاده از قطار آهن از پولند وارد اوکراین شد.

هفتهٔ گذشته، ایالات متحده، بستهٔ کمکی ۴۲۵ میلیون دالری جدید که شامل قابلیت‌های اضافی دافع هوا، مهمات هوا به زمین، وسایط زرهی و مهمات مورد نیاز نظامی را به اوکراین اعلام کرده بود.

این در حالی است که ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، یک بار دیگر از واشنگتن خواست تا اجازه دهد از تسلیحات امریکایی بر اهداف در داخل خاک روسیه استفاده کند، اما واشنگتن همواره این تقاضای کیف را رد کرده‌ است.

وزیر دفاع ایالات متحده به تداوم حمایت امریکا از اوکراین اشاره کرده و هیچ تغییری را در پالیسی کشورش اعلام نکرد.

آستن در جریان یک نشست با زیلینسکی گفت که واشنگتن "موجودیت خطرات" در اوکراین را درک می‌کند.

پیش از این، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، از متحدان ناتو خواست تا به حمایت شان از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه دهند.

با نزدیک شدن سومین زمستان پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین،‌ کیف و متحدین آن نگران‌ اند که بازگشت احتمالی دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه، به قصر سفید به معنای کاهش حمایت نظامی ایالات متحده در جنگ اوکراین باشد.

بایدن گفت که متحدان غربی باید "حمایت خود را ادامه دهند... تا اوکراین به یک صلح عادلانه و پایدار دست یابد."

در حالی که قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده به زودی راه اندازی شود، آستن به اوکراین اطمینان داد که شاهد حمایت احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات از این کشور بوده و "کاملاً انتظار دارم که ما همچنان شاهد حمایت دو حزبی کانگرس باشیم."

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در فبروری ۲۰۲۲، ایالات متحده بزرگترین کمک‌های نظامی را برای اوکراین فراهم کرده و پس از امریکا، آلمان بیشترین کمک را برای اوکراین ارسال کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG