لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون: حضور نظامی امریکا در خلیج‌فارس سبب کاهش خرابکاری‌های ایران می‌شود


وزارت دفاع امریکا
وزارت دفاع امریکا

سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده روز پنجشنبه ۱۷ اگست (۲۶ اسد) در یک نشست خبری گفت که حضور نیروهای امریکایی در خلیج فارس و شرق میانه، از فعالیت‌های "بدخواهانه‌ٔ" ایران جلوگیری می‌کند.

پت ریدر در اشاره به افزایش قابلیت‌های نظامی امریکا در شرق میانه افزود: "در همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود در منطقه، تلاش می‌کنیم اثر بازدارنده‌ای در قبال اقدامات خرابکارانهٔ ایران داشته باشیم."

با آنهم او گفت که تاثیرات حضور بیشتر امریکا در منطقه در کاهش فعالیت‌های خرابکارانهٔ ایران به مرور زمان مشخص خواهد شد.

پت ریدر همچنین تصریح کرد: "امیدواریم که روند فعالیت‌های مخرب ایران نزولی باشد، اما در نهایت، این به ایران بستگی دارد. در عین حال، ما هر کاری که بتوانیم برای تضمین امنیت در منطقه و تداوم توانایی تجارت آبی بی‌دردسر در خلیج فارس و تنگه هرمز انجام خواهیم داد."

در این حال قوماندانی مرکزی ایالات متحده امریکا (سنتکام) اعلام کرد که جنرال مایکل اریک کوریلا روز سه‌شنبه در جریان بازدید از خلیج فارس، با ناوشکن "توماس هادنر" از تنگه هرمز در خلیج فارس عبور کرد و در پایگاه نیروهای بحری امریکا در بحرین مستقر شد.

به دنبال تحرکات و توقیف کشتی‌های تجارتی از سوی ایران در آب‌های شرق میانه طی ماه‌های اخیر، ایالات متحده حضور نظامی خود در منطقه تقویت کرد.

نیروی بحری ایالات متحده، روز دوشنبه هفتم اگست (۱۶ اسد) اعلام کردند که بیش از ۳۰۰۰ نظامی امریکایی با دو کشتی جنگی وارد بحیرهٔ سرخ شدند.

این اقدام ایالات متحده منحیث بخشی از برنامه افزایش استقرار نیروهای امریکایی در منطقه به شمار می‌روید.

اردوی امریکا گفته است که ایران در دو سال گذشته، نزدیک به ۲۰ کشتی با پرچم‌های بین‌المللی را در منطقه توقیف کرده یا برای توقیف‌شان تلاش کرده است.

اما تهران همواره گفته است که کشتی های توقیف شده از قوانین حمل و نقل تخطی کرده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG