لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی‌ها در مورد ایران؛ هزاران نظامی امریکایی وارد بحیرهٔ سرخ شدند 


نیروی بحری ایالات متحده، روز دوشنبه هفتم اگست (۱۶ اسد) اعلام کردند که بیش از ۳۰۰۰ نظامی امریکایی با دو کشتی جنگی را پس از توقیف نفتکش‌ها توسط ایران، وارد بحیرهٔ سرخ شدند.

این اقدام ایالات متحده منحیث بخشی از برنامه افزایش استقرار نیروهای امریکایی در منطقه به شمار می‌روید.

واحد پنجم نیروهای بحری امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها که در آن قوای بحری و نیروهای ویژهٔ بحری حضور دارند، روز یکشنبه پس از عبور از کانال سویز در حالی وارد بحیرهٔ سرخ شدند که اعزام آنان پیش از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

در این بیانیه آمده است که این نیروها با کشتی‌های جنگی "یو‌اس‌اس باتان" و "یواس‌اس کارترهال" وارد منطقه شده اند، کشتی‌هایی که به این واحد انعطاف پذیری و قابلیت بیشتر فراهم می‌کند.

اردوی امریکا گفته است که ایران در دو سال گذشته، نزدیک به ۲۰ کشتی با پرچم‌های بین‌المللی را در منطقه توقیف کرده یا برای توقیف‌شان تلاش کرده است.

یو‌اس‌اس باتان، یک کشتی تهاجمی است که می‌تواند طیاره‌های بال ثابت یا نیمه‌ثابت و همچنین قایق‌ها را حمل کند. یواس‌اس کارترهال نیز یک کشتی است که نیروهای بحری و تجهیزات آن‌ها را حمل کرده و به ساحل می‌رساند.

تیم هاوکینز، سخنگوی واحد پنجم نیروهای بحری امریکا، گفت: "این کشتی‌ها انعطاف‌پذیری و قابلیت عملیاتی قابل‌ توجهی را برای جلوگیری از فعالیت‌های بی‌ثبات کننده و خنثا کردن تنش‌های منطقه‌ای ناشی از آزار و اذیت ایران در توقیف کشتی‌های تجارتی ایجاد می‌کنند."

ایالات متحده، ماه گذشته نیز با هدف مقابله با توقیف کشتی‌ها توسط ایران در خلیج فارس، از استقرار یک ناوشکن و طیاره‌های جنگی اف-۳۵ و اف-۱۶ خبر داد.

این نیروها در حالی به منطقه اعزام شدند که واشنگتن ماه گذشته گفت که نیروهای امریکایی از تلاش ایران برای توقیف نفت‌کش‌های تجارتی در آب‌های بین المللی جلوگیری کردند.

پیش از این، امریکا و اسراییل در ماه نومبر سال گذشته ایران را به حمله بر یک نفت‌کش یک شرکت اسراییلی با استفاده از یک طیاره‌ٔ بی‌سرنیشین متهم کردند.

به دنبال اعزام طیاره‌های جنگی امریکایی، ایران دو روز پیش گفت که نیروی بحری سپاه پاسداران با طیاره‌های بی سرنشین و میزایل‌ها با برد تا ۱۰۰۰ کیلومتر مجهز شده است.

ایرنا، خبرگزاری رسمی ایران، گزارش داده است که ''انواع دستگاه‌های پرتاب میزایل‌های کروز به همراه سیستم رادار و چند صد میزایل کروز و بالستیک از برد ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر نیز از جمله سیستم و تجهیزاتی است که به توان نیروی دریایی سپاه الحاق و افزوده شد."

گروه

XS
SM
MD
LG