لینک های دسترسی

Breaking News

چهار سرباز امریکایی در پی سقوط یک طیاره نظامی در ناروی کشته شد


اردوی ناروی روز شنبه ۱۹ مارچ (‌۲۸ حوت)‌ اعلام کرد که در اثر سقوط یک طیاره نظامی ایالات متحده که در تمرینات نظامی ناتو در آن کشور اشتراک کرده بود،‌ چهار سرباز امریکایی کشته شدند.

این سربازان در تمرینات مشترک نظامی "پاسخ سرد" که در آن بیش از ۳۰ هزار نیرو نظامی از کشور های عضو ناتو اشتراک کرده بودند، شرکت داشتند.
در این تمرینات مشترک نظامی حدود ۲۰۰ طیاره نظامی و ۵۰ کشتی سهم دارند. این تمرینات نظامی تا اول ماه اپریل ادامه خواهد داشت.

طیاره حامل آنها از نوع اسپری V-22B Osprey مربوط به نیروهای بحری ایالات متحده بود که عصر روز جمعه در منطقهٔ جنوب بودو (Bodo) واقع در شمال ناروی ناپدید شد.

وزارت دفاع ناروی با نشر اعلامیه ای گفته است که پولیس محلی کشته شدن همه عمله این طیاره نظامی را که همهٔ شهروندان امریکایی بودند،‌ تایید کرده است.

مقامات نیروهای بحری ایالات متحده نیز سقوط طیاره MV-22B Osprey را در جریان تمرینات مشترک تایید کردند و گفتند که اداره ملکی ناروی عملیات نجات و جستجو را رهبری می کند.

یونس گار ستوره، صدر اعظم ناروی، در حساب تویتر خود نوشته است که از کشته شدن چهار سرباز امریکایی در یک سانحه هوایی شب گذشته اطلاع حاصل کرده و عمیقآ متاثر شده است.

هدف از راه ندازی مانور های نظامی و تمرینات مشترک "پاسخ سرد ۲۰۲۲" این است که ناوری چگونه میتواند در صورت نیاز، تلاش های متحدان ناتو را هماهنگ و مدیریت نماید.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین، تنش ها میان روسیه و ناتو در منطقه افزایش یافته است ، ولی تطبیق این مانورهای مشترک نظامی مدت ها قبل از حمله روسیه بر اوکراین طرح ریزی شده بود.

XS
SM
MD
LG