لینک های دسترسی

Breaking News

زیلنسکی: وقت انتخابات اوکراین نیست، وقت دفاع از کشور است


ولادیمیر زیلنسکی، رییس جمهور اوکراین
ولادیمیر زیلنسکی، رییس جمهور اوکراین

ولادیمیر زیلنسکی، رییس جمهور اوکراین، روز دوشنبه ششم نومبر (۱۵ عقرب) گفت که به باور او، حالا زمان مناسب برای برگزاری انتخابات در کشورش نیست.

این اظهارات زیلنسکی در حالی بیان شده است که بحث بر سر برگزاری انتخابات ۲۰۲۴ در اوکراین شدت گرفته و در عین حال، این کشور بر ضد تهاجم نظامی روسیه درگیر جنگ است.

از لحاظ فنی همه انتخابات از جمله انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در بهار سال آینده برگزار شود، لغو می‌شود، زیرا پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین،‌ حکومت نظامی در آن کشور حاکم بوده است.

زیلنسکی در سخنرانی روزانهٔ خود گفت: ''ما باید تصمیم بگیریم که حالا زمان دفاع است، زمان نبردی است که سرنوشت دولت و مردم به آن بستگی دارد.''

رییس جمهور اوکراین همچنین گفت که حالا زمان آن است تا کشور متحد شود، نه منقسم. او گفت: "معتقدم که حالا زمان [مناسب] برای انتخابات نیست.''

با وجود عملیات ضد تهاجمی اوکراین در مقابل نیروهای روسیه، خطوط مقدم جنگ در جنوب و شرق اوکراین در نزدیک به یک‌سال گذشته، به صورت عموم تغییر نکرده است.

بر اساس برخی گزارش‌ها، مقامات ایالات متحده و اتحادیهٔ اروپا که متحد کیف‌ استند، پیشنهاد کرده اند که برای پایان جنگ اوکراین که ۲۰ ماه از آن سپری می‌شود، مذاکرات انجام شود.

اما رییس جمهور زیلنسکی با جدیت این طرز دید را رد کرد که ضد حمله اوکراین به بن بست رسیده است. زیلنسکی این ادعا را نیز تکذیب کرده است که زیر فشار‌کشور‌های غربی قرار دارد تا به مذاکره با روسیه تن بدهد.

ایالات متحده و سایر حامیان اوکراین به صور علنی آمادگی خود را برای فراهم‌آوری کمک‌های نظامی و مالی به کیف تا زمانی که برای شکست روسیه لازم است، اعلام کرده اند.

پس از حملات گروه حماس بر اسراییل که به تاریخ هفتم اکتوبر صورت گرفت، توجه جهانی به شرق میانه متمرکز شده و زیلنسکی زیر فشار‌های روزافزون قرار گرفته است.

گروه

XS
SM
MD
LG