لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: هدف اصلی ما تصرف منطقهٔ دونباس اوکراین است 


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، روز پنجشنبه پنجم سپتمبر (۱۵ سنبله) گفت که هدف اصلی وی تصرف منطقهٔ دونباس در شرق اوکراین بود و ادعا کرد که ضد حملهٔ نیروهای اوکراینی در ساحهٔ کورسک، دست یابی نیروهای روسی به این هدف را آسانتر کرد.

نیروهای روسی در این اواخر در منطقهٔ دونباس اوکراین پیشرفت کرده اند و این کشور روز گذشته حملات مرگباری را بر منطقهٔ غربی لفیف اوکراین را نیز راه اندازی کرد.

پس از آن که نیروهای روسی در آغاز تهاجم بر اوکراین در فبروری ۲۰۲۲ نتوانستند کیف را اشغال کنند، روسیه تمرکزاش را بر تصرف مناطق شرقی اوکراین مبذول داشته است.

با وجود آنکه نیروهای اوکراینی در منطقهٔ کورسک نیروهای روسی را غافلگیر کردند، پوتین می‌گوید که این پیشرفت نتوانسته جلوپیشروی مسکو را بگیرد.

پوتین گفت:"هدف دشمن در [کورسک] این بود که ما را نگران سازد، تحت فشار قرار دهد تا ما نیروهای خود را انحراف دهیم و تهاجم خویش را در ساحات کلیدی متوقف کنیم، به ویژه در دونباس، منطقه‌ای که آزادی آن هدف اصلی ما است."

رییس جمهور روسیه اضافه کرد که با فرستادن نیروهای مجهز به کورسک، اوکراین زمینهٔ‌ پیشرفت مسکو را در دونباس سرعت بخشید.

در این حال، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، تاکید کرد که نیروهای کشورش خطوط مشخص خود را در کورسک حفظ کرده اند.

زیلینسکی در اوایل هفتهٔ جاری نیز گفت که اوکراین قلمروهای را که در منطقهٔ کورسک تصرف کرده است، حفظ خواهد کرد.

او پیش از این گفته بود که هدف کیف در کورسک این بود که به روس‌ها نشان دهد که برای پوتین کدام یک بیشتر اهمیت دارد، "اشغال قلمروهای اوکراین یا حفظ مردمانش؟"

اوکراین گفته است که می‌خواهد روسیه را به وارد شدن به مذاکرات عادلانه، مجبور سازد.

اما پوتین به کرات گفته است که مسکو در صورتی با اوکراین مذاکره خواهد کرد که کیف چهار منطقه - دونتسک، لوگانسک، زارپروژیا و خرسون- را به مسکو واگذار کند.

گروه

XS
SM
MD
LG