لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین: میزایل بالستیک قاره پیمای شیطان-۲ آمادهٔ بهره برداری می‌شود 


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، امروز ۲۳ فبروری (چهارم حوت) گفت که میزایل بالستیک قاره پیمای "سارمات" در جریان سال جاری به بهره برداری سپرده خواهد شد.

این در حالی است که شبکهٔ خبری سی‌ان‌ان‌ به نقل از دو مقام امریکایی گزارش داده گفته است که آزمایش این میزایل که ناتو آنرا شیطان-۲ نامیده است، در جریان هفتهٔ جاری ناکام شد. اما دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین آنرا رد کرد.

پوتین گفته است که میزایل شیطان-۲ که توانایی حمل چندن کلاهک هسته‌ای را دارد "شکست ناپذیر" است.

رییس جمهور روسیه در یک ویدیوی که کرملین آنرا نشر کرده گفته است: "در سال جاری، نخستین دستگاه پرتاب میزایل سارمات به بهره برداری محاربوی سپرده خواهد شد."

این در حالی است که فردا نخستین سالروز تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین است.

پوتین افزود که این میزایل سنگین می‌تواند مواضع را در هر نقطهٔ زمین هدف قرار دهد و دشمنان روسیه را واخواهد داشت تا پیش از هر گونه اقدام "دوبار فکر کنند".

بر اساس گزارش‌ها، میزایل سارمات روسیه بیش از ۳۴ متر طول و بیش از ۲۱۱ تن وزن دارد. این میزاییل توانایی حمل بیش از ۱۰ کلاهک هسته‌ای را دارد.

میزایل شیطان-۲ با سرعت بیش از ۲۵ هزار کیلومتر در ساعت حرکت کرده می‌تواند و به دلیل سنگینی از زمین به هوا پرتاب می‌شود و سپس در زمان فرود آمدن کلاهک‌های آن جدا شده و همزمان اهداف مختلف را آماج قرار می‌دهد.

در این مطلب از گزارش فرانس‌پرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG