لینک های دسترسی

Breaking News

بیش از ۴۰۰ پناهجو از بحیرهٔ مدیترانه نجات داده شدند


عکس آرشیف
عکس آرشیف

سازمان بشری مدیترانه اس‌او اس (SOS Mediterranee) روز جمعه ۲۵ اگست (سوم سنبله) اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ پناهجو را که در دریای مدیترانه سرگردان بودند، در دو روز گذشته نجات داده است.

این سازمان غیر دولتی مستقر در فرانسه اعلام کرد که عملیات‌ نجات در آب‌های بین المللی در سواحل لیبیا و تونس انجام شده است.

مدیترانه اس‌او‌اس یک سازمان اروپایی و بشردوستانه برای نجات زندگی در دریا است که در حال حاضر در بحیرهٔ‌ مدیترانه در آب‌های بین المللی در شمال لیبیا فعالیت می کند.

این سازمان گفته است که ۲۷۲ نفر از ۲۳ کشور مختلف را از سه قایق در روز پنجشنبه و ۱۳۶ نفر دیگر را روز جمعه از دریای مدیترانه نجات داده اند که "شامل ۳۲ خردسال بدون همراه، نه طفل خورد و پنج فرد معلول می‌شود".

به گفتهٔ این سازمان سرنشینان "با هماهنگی گارد ساحلی ایتالیا از منطقه جستجو و نجات بین تونس و لامپدوزا" تخلیه شدند.

جزیره لامپدوسا در جنوب ایتالیا که در ۱۴۵ کیلومتری تونس قرار دارد، یکی از نقاط عمدهٔ ورود پناهجویانی است که از بحیرهٔ‌ مدیترانه عبور می کنند.

سواحل لیبیا و بحیرۀ مدیترانه گذرگاه دریایی برای پناهجویانی است که به گونۀ قاچاق از افریقا عازم اروپا می‌شوند، اما این مسیر خطرناک آبی همه ساله جان هزاران پناهجو را گرفته است. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، از سال ۲۰۱۴ تا اکنون نزدیک به ۲۶هزار پناهجو در بحیرۀ مدیترانه غرق شده اند.

سازمان بین المللی مهاجرت ملل متحد گفته است که کم از کم ۲۰۱۳ نفر در سال جاری در مسیر بحیرهٔ مدیترانه جان خود را از دست داده اند. این رقم به طور قابل توجهی بالاتر از رقم مجموعی سال ۲۰۲۲ که ۱۴۱۷ نفر بود، بالاتر است.

در ماه جون غرق شدن یک کشتی در این مسیر جان حداقل ۸۲ نفر را گرفت که یکی از مرگبارترین حوادث از این نوع در منطقه بشمار می‌رود.

گروه

XS
SM
MD
LG