لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه حملات گستردهٔ هوایی، راکتی و توپخانه‌ای را بر نیروهای اوکراینی اعلام کرد


وزارت دفاع روسیه امروز ۱۳ سپتمبر (۲۲ سنبله) گفت که حملات گستردهٔ هوایی، راکتی و توپخانه‌ای را بر تمامی مواضع نیروهای اوکراینی انجام می‌دهد. روسیه نیروهای اوکراینی را متهم کرد که برای تصرف مجدد قلمروها از غیرنظامیان سو استفاده می‌کنند.

انتقامجویی مسکو پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای اوکراینی گفتند که نظامیان روسی را در شمال‌شرق این کشور، به ویژه منطقهٔ خارکیف به عقب رانده و ساحاتی زیادی را از تصرف آنان بیرون کردند.

اردوی روسیه افزود که همچنان حملات دقیق بر مواضع نیروهای اوکراینی در شهرک‌های سلوویانسک و کانستانتینوکا در منطقهٔ دونتسک راه اندازی شد.

سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت که در منطقهٔ خارکیف از برخورد "ظالمانهٔ" نیروهای اوکراینی با غیرنظامیان گزارش شده است.

دیمیتری پسکوف ادعا کرد که نیروهای اوکراینی حتا دست به شکنجهٔ غیرنظامیان زده اند.

این در حالی است که مقامات اوکراینی ادعا کرده اند که در یک قریه که به تازگی از سوی نیروهای این کشور تصرف شده، جسد چهار غیرنظامی را یافته اند که نشانه‌هایی از شکنجه در بدن آنان دیده می‌شود.

دفتر محلی سارنوالی به نقل از باشندگان قریه گفته است که نیروهای روسی روستانشینان را کشته اند. این دفتر خواهان تحقیقات در مورد جرایم جنگی شده است.

نیروهای روسی،‌ پیش از این نیز در اوکراین به کشتار غیرنظامیان و ارتکاب جرایم جنگی متهم شده بودند، اما مسکو این اتهامات را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG