لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه:‌ بیش از ۷۰ حملۀ طیاره‌‌های بی‌سرنشین اوکراین را خنثا کردیم


نیروهای اوکراینی در حال آماده سازی یک درون کشفی برای پرتاب به سمت روسیه (عکس آرشیف)
نیروهای اوکراینی در حال آماده سازی یک درون کشفی برای پرتاب به سمت روسیه (عکس آرشیف)

رسانه‌های روسیه روز سه‌شنبه ۱۰ سپتمبر (۲۰ سنبله) گزارش دادند که نیروهای دافع هوای آن کشور، به شمول ۱۲ درون اطراف مسکو، بیش از ۷۰ طیارهٔ بی سرنشین اوکراین را سرنگون کردند.

الکسندر بوگوماز، والی منطقه بریانسک که هم‌مرز با اوکراین است،‌ با نشر پیامی در تلگرام گفته است که "۵۹ طیاره بی سرنشین دشمن رهگیری و منهدم شدند." او افزود که این حملات تلفات یا خساراتی در پی نداشت.

سرگی سوبیانین،‌ شاروال مسکو، پایتخت روسیه، نیز در پیامی تلگرام از سقوط ۱۲ طیارهٔ بی سرنشین خبر داد.

بر اساس وبسایت شاروالی مسکو، در نتیجهٔ این حملات، پروازها در سه میدان هوایی اطراف مسکو تعلیق شد.

تاس، خبرگزاری دولتی روسیه، نیز از رهگیری و انهدام دو دورن در ساحه تولا واقع در جنوب مسکو گزارش داده است.

اوکراین و مسکو به طور معمول بالای یکدیگر با طیاره‌های بی سرنشین حمله می‌کنند.

دو روز پیش، مقامات امنیتی اوکراین گفتند که آنان با استفاده از یک طیاره بی سرنشین یک ذخیره مهمات روسیه را در ساحهٔ ورونژ هدف قرار دادند.

پیش از آن، اوکراین به تاریخ ۲۱ اگست با دست‌کم ۱۱ درون مسکو را هدف قرار داد که به گفته مقامات روسیه، این یکی از بزرگترین حملات طیاره‌های بی‌سرنشین اوکراین بر اراضی روسیه از زمان آغاز جنگ بین دو کشور به شمار می‌رود.

اوکراین در ماه‌های گذشته حملات فزاینده‌‌ای را توسط طیاره های بی‌سرنشین بر پالایشگاه‌های نفت در روسیه انجام داد.

وزارت دفاع روسیه در آن زمان اعلام کرد که در مجموع ۴۵ طیارهٔ بی سرنشین را بر فراز خاک روسیه منهدم کرده است که ۱۱ فروند آن بر فراز مسکو بوده است.

حمله طیاره های بی سرنشین جدید اوکراین در شرایطی انجام شد که روسیه نیز در حال پیشروی در شرق اوکراین است، ساحه‌ای که حدود ۱۸ درصد آن را تحت کنترول خود دارد و از آن برای دفع حملات اوکراین به منطقه کورسک استفاده می‌کند.

روسیه، غرب را به حمایت و ترغیب اوکراین در حمله به خاک روسیه متهم کرده و گفته است که این اقدام کیف، مسیر جنگ را تغییر نخواهد داد.

اما، مقامات واشنگتن حملات درون اوکراین بر خاک روسیه را اقدامی دفاعی می‌دانند که استفاده از تسلیحات ایالات متحده را توجیه می‌کند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG