لینک های دسترسی

Breaking News

شاروال مسکو: قوای هوایی روسیه ۱۰ درون اوکراین را سرنگون کرد


یک طیاره بی سرنشین تهاجمی اوکراین (تصویر از آرشیف صدای امریکا)
یک طیاره بی سرنشین تهاجمی اوکراین (تصویر از آرشیف صدای امریکا)

شاروال مسکو اوایل صبح چهارشنبه ۲۱ اگست (۳۱ اسد) گفت که نیروهای دفاع هوایی روسیه ۱۰ طیارهٔ بی سرنشین (درون) اوکراین را سرنگون کردند که به قصد حمله بر مسکو پرتاب شده بودند.

سرگی سوبیانین، شاروال مسکو، با نشر پیامی در تلگرام گفته است که "دفاع لایه‌ای مسکو که در برابر درون‌های دشمن ایجاد شده، به ما این امکان را فراهم کرد که همه حملات را با موفقیت دفع کنیم.''

سوبیانین با اشاره به حملات طیاره‌های بی‌سرنشین اوکراین گفت: ''این یکی از بزرگترین تلاش‌ها برای حمله بر مسکو با طیاره‌های بی سرنشین بوده است."

شاروال مسکو در یک پیام جداگانه تلگرام نوشته است که این درون‌ها هیچ خسارهٔ مالی و تلفات جانی را در پی نداشت.

حملات با طیاره‌های بی‌سرنشین به ندرت بر روسیه صورت می‌گیرد. مسکو در ماه می سال روان میلادی گفت که یک دورن را در خارج از پایتخت آن کشور سرنگون کرد. این حمله در آن زمان سبب شد تا روسیه بر دو میدان هوایی محدودیت‌هایی را برای کمتر از یک ساعت وضع کند.

اوکراین از آغاز تهاجم نظامی روسیه در فبروری ۲۰۲۲، بار‌ها تاسیسات نفت و گاز روسیه را در صدها کیلومتری سرحدات این کشور آماج حملات قرار داده است. ‌کیف این حملات را انتقامجویی ''عادلانه'' در برابر حملات روسیه بر زیربنا‌های انرژی اوکراین خوانده است.

ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، در اوایل ماه جاری از نیروهایش به خاطر حمله به تاسیسات نفتی در روسیه تمجید کرد و گفت این حملات به پایان دادن منازعه کمک خواهد کرد.

حملات طیاره‌های بی‌سرنشین بر مسکو در حالی صورت گرفته که نیروهای اوکراینی دو هفته قبل در یک عملیات غافلگیرانه به ساحه کورسک روسیه حمله کردند، حمله‌ای که تا حالا بزرگترین و موفق‌ترین حمله کیف در جنگ دو ونیم سال گذشته میان دوکشور خوانده شده است.

کیف ادعا کرد که کنترول بیش از ۸۰ ساحه به شمول شهرک کلیدی سودژ را در ساحهٔ بیش از ۱۱۵۰ کیلومتر مربع در دست گرفته است.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG