لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه خواستار خروج 'فوری' نیروهای اسراییلی از لبنان شد


پس از آن که اردوی اسراییل حملات زمینی را علیه جنگجویان حزب‌الله در لبنان آغاز کرد، روسیه از اسراییل خواست "فوراً" نیروهای خود را از جنوب لبنان خارج کند.

اسراییل پس از یک هفته حملات هوایی شدید بر لبنان که به شمول حسن نصرالله، رهبر حزب الله، صدها کشته برجا گذاشت، روز سه شنبه اول اکتوبر (۱۰ میزان) "عملیات زمینی هدفمند" را در آن کشور آغاز کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: "روسیه حمله به لبنان را به شدت محکوم می‌کند و از مقامات اسراییلی می‌خواهد که فوراً پرخاشگری را متوقف کنند، نیروهای خود را از خاک لبنان خارج کنند و در جستجوی واقعی راه‌های صلح‌آمیز برای حل مناقشه شرق میانه باشند."

در ادامۀ این بیانیه آمده است: "ما با رهبری و مردم دوست لبنان که مورد تهاجم مسلحانه قرار گرفته است، همبستگی خود را اعلام می‌کنیم."

مسکو پیش از این نیز حملات هوایی اسراییل بر لبنان و کشتن حسن نصرالله را به شدت محکوم کرده و از این کشور خواسته بود تا اقدامات نظامی خود را علیه لبنان متوقف کند.

مسکو که خود در سال ۲۰۲۲ حمله به اوکراین را آغاز کرد، روابط نزدیکی با ایران حامی حزب‌الله دارد و نسبت به جنگ گسترده‌تر در منطقه ابراز نگرانی کرده است.

پس از حملات هفتم اکتوبر حماس بر جنوب اسراییل که عملیات تهاجمی اسراییل بر ضد حماس را در نوار غزه در پی‌ داشت، گروه حز‌ب‌الله به رهبری حسن نصرالله، تقریباً همه روزه با اسراییل تبادل آتش می‌کرد. حزب‌الله گفته است که به خاطر حمایت از حماس با اسراییل درگیر جنگ شده است.

پس از آنکه اسراییل تمرکز خود را از نوار غزه به لبنان معطوف کرد، تبادل آتش میان حزب‌الله و اسراییل تشدید یافت. حملات هوایی اسراییل از دوشنبه گذشته به اینسو سبب کشته شدن صد‌ها نفرو آوارشدن بیش از صدهزار نفر در لبنان شده است.

حزب‌الله روز دوشنبه تعهد کرد که به جنگ خود بر ضد اسراییل ادامه می دهد و تاکید کرد که آمادهٔ مقابله با هرگونه عملیات زمینی به داخل لبنان است.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG