لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن و شولتز بر کمک نظامی درازمدت به اوکراین تاکید کردند


جوبایدن، رییس جمهور امریکا و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز جمعه نهم فبروری (۲۰ دلو) از قانون‌گذاران امریکایی خواستند تا بستهٔ کمک‌های نظامی درازمدت به اوکراین را تصویب کنند و هشدار دادند که کیف بدون آن نمی‌تواند تهاجم روسیه را متوقف کند.

بایدن که میزبان شولتز در قصر سفید بود، گفت: "شکست کانگرس ایالات متحده در حمایت از اوکراین، نزدیک به غفلت جنایتکارانه است." او آن را یک عمل "زشت" خواند.

ایالات متحده به تاریخ ۲۷ دسمبر (ششم جدی) آخرین بستهٔ کمک‌های نظامی منظور شده به اوکراین را اعلام کرد و گفت که کمک‌های بعدی برای کیف مستلزم توافق کانگرس امریکا خواهد بود.

جمهوری‌خواهان کانگرس امریکا مانع تصویب کمک‌های نظامی به اوکراین شده و تلاش می کنند تا کمک به اوکراین را به خواسته‌های خود مبنی بر پالیسی سختگیرانه مهاجرت و کنترول مرزهای جنوبی امریکا گره بزنند.

شولتز که کشورش پس از امریکا، بزرگترین حامی نظامی اوکراین است، ابراز امیدواری کرد که انسداد کمک‌های چند میلیارد دالری ایالات متحده به اوکراین به زودی رفع شود.

صدراعظم آلمان هشدار داد که بدون کمک ایالات متحده و کشورهای اروپایی، اوکراین فرصتی برای دفاع نخواهد داشت.

شولتز قبل از ملاقات با بایدن به خبرنگاران گفت که اقدام سنای ایالات متحده برای پیشبرد لایحه که شامل کمک به اوکراین، اسراییل و تایوان می‌شود، او را امیدوار کرده است.

او تاکید کرد که آلمان در حمایت از اوکراین برای مقابله با تهاجم تمام عیار روسیه مشارکت قاطعی داشته است.

شولتز با اشاره به اینکه پوتین روی کاهش حمایت‌ها از اوکراین حساب می‌کند، گفت: "اکنون، همین حمایت قاطع باید در بقیه اروپا و همچنین ایالات متحده امریکا نیز مشاهده شود."

او افزود که دیدارش با سناتورهای امریکایی از هر دو حزب عصر روز پنجشنبه، به او اطمینان داد که کارشناسان سیاست خارجی و امنیت در کانگرس امریکا الزام به حمایت مستمر از اوکراین را درک کرده‌اند.

سنای ایالات متحده در حال بررسی لایحه‌ای برای تجدید جریان تسلیحات برای اردوی اوکراین است، اما این لایحه - در صورت تصویب - با مانع سخت تری در مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری خواهان روبرو خواهد شد.

بسته سنا اجازه کمک ۶۰ میلیارد دالری نظامی به کیف را می‌دهد. رهبران اتحادیهٔ اروپا به تاریخ اول فبروری ( ۱۲ دلو) به اتفاق آرا در مورد بسته کمک‌های مالی ۵۰ میلیارد یورویی برای اوکراین توافق کردند.

نشست شولتز-بایدن همچنین شامل گفتگوهایی در مورد تشدید تنش‌ها در شرق میانه نیز بود.

جان کربی، سخنگوی قصر سفید روز پنجشنبه گفت که بایدن و شولتز بر علاوهٔ اوکراین در مورد وضعیت غزه و اطمینان حاصل از اینکه اسراییل آنچه را برای دفاع از خود نیاز دارد، داشته باشد و کمک‌های بشردوستانه به مردم برسد، گفتگو خواهند کرد.

او گفت که آنها احتمالا تهدیدهای شورشیان حوثی علیه کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ را نیز به بحث خواهند گذاشت.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG