لینک های دسترسی

Breaking News

رقابت با بنگله‌دیش، شهزاد محمدی و حضرت الله زازی در ترکیب تیم افغانستان شامل اند


کرکت بورد افغانستان محمد شهزاد محمدی و حضرت‌الله زازی را در ترکیب تیم ۱۶ نفره برای دو مسابقهٔ ۲۰ اووره در مقابل بنگله دیش انتخاب کرده است.

این مسابقات قرار است به تاریخ ۱۴ و ۱۶ جولای در بنگله دیش برگزار شود. کرکت بورد افغانستان برای نخستین بار در ترکیب تیم ملی به وفادار مهمند، بالر سریع افغان نیز اجازهٔ حضور به میدان را داده است.

محمد شهزاد، ویکت‌کیپر و بتسمن، ۷۰ بازی بیست اوورهٔ بین المللی برای افغانستان انجام داده است و آخرین بازی او در نومبر ۲۰۲۱ در مقابل نیوزیلند در امارات متحده عربی بود.

حضرت الله زازی نیز در سه بازی افغانستان مقابل پاکستان حضور نداشت این سلسله مسابقات یک روزه در ماه مارچ در امارات متحدهٔ عربی با نتیجه ۱-۲ به نفع افغانستان تمام شد.

افسر زازی، عثمان غنی، شرف الدین اشرف و گلبدین نایب، کپتان پیشین تیم ملی افغانستان، در ترکیب جدید تیم حضور ندارند.

بر اساس اعلامیهٔ کرکت بورد افغانستان، اسدالله خان، رییس کمیتهٔ انتخاب تیم ملی افغانستان گفت که برای نهایی کردن این ترکیب با کپتان راشد خان و جانتن تروت، سرمربی تیم، مشوره کرده است.

اسدالله خان افزود: "در ماه های اخیر در مسابقات بین المللی ۲۰ اووره نتایج خوبی به دست آورده ایم و اکنون بر تقویت بیشتر عملکرد خود در بازی های ۲۰ اووره تمرکز داریم. سلسله مسابقات پیش رو فرصت بسیار خوبی برای ما است تا قدرت خود را نشان دهیم و به اهداف خود برسیم."

تیم ملی کرکت افغانستان در حال حاضر برای سه بازی یک روزه در مقابل بنگله دیش در آن کشور حضور دارند. این بازی ها به تاریخ پنج، هشت و ۱۱ جولای در شهر بندری چتاگنگ بنگله دیش برگزار می شوند.

بنگله دیش در ماه جون افغانستان را در یک مسابقهٔ تست با تفاوت ۵۴۶ دوش شکست داد.

ترکیب تیم ملی افغانستان برای مسابقات ۲۰ اووره مقابل بنگله دیش شامل این بازیکنان است: راشد خان (کپتان)، رحمان‌الله گربز، محمد شهزاد محمدی، حضرت‌الله زازی، ابراهیم زدران، صدیق‌الله اتل، نجیب‌الله زدران، محمد نبی، کریم جنت، عظمت‌الله عمرزی، مجیب الرحمن، فضل الحق فاروقی، فرید احمد، نوین الحق، نور احمد لکنوال و وفادار مهمند.

XS
SM
MD
LG