لینک های دسترسی

Breaking News

سرباز امریکایی پس از اخراج از کوریای شمالی در بازداشت امریکا به سر می‌برد


یک مقام امریکایی گفته است که تراویس کینگ، سرباز امریکایی پس از اخراج از کوریای شمالی اکنون در بازداشت امریکا به سر می‌برد.

خبرگزاری دولتی کوریای شمالی روز چهارشنبه ۲۷ سپتمبر (پنجم میزان) نتایج نهایی تحقیقات از کینگ را نشر کرده و گفته است که یافته‌ها نشان می‌دهد که او به دلیل "بدرفتاری و تبعیض نژادی در اردوی امریکا" خواستار پناه جستن در کوریای شمالی یا جای دیگری بود.

بر بنیاد این گزارش، مقام‌های کوریای شمالی تصمیم گرفته اند که بر اساس قوانین این کشور،‌ کینگ را اخراج کنند. اما در این گزارش مشخص نشده بود که کینگ چگونه، چی وقت و به کجا اخراج خواهد شد.

کینگ یکی از ۲۸هزار نظامی امریکایی مستقر در کوریای جنوبی بود. او با جزای انضباطی روبرو بود و قرار بود به پایگاه نظامی فورت بلس ایالت تکزاس امریکا منتقل شود، به تاریخ ۱۸ جولای مرز دو کوریا را به گونهٔ‌ غیرقانونی عبور کرد.

یک مقام ارشد امریکایی که نخواست نامش فاش شود، تایید کرده است که تراویس کینگ اکنون در بازداشت ایالات متحده به سر می‌برد، اما نگفت که وی در کجا در بازداشت است و اقدامات بعدی در خصوص قضیهٔ وی چه خواهد بود.

کینگ درست در زمانی مرز به شدت نظامی میان کوریای جنوبی و کوریای شمالی را عبور کرده بود که روابط میان این دو همسایهٔ رقیب به سردترین و پایین‌ترین سطح رسیده است.

گروه

XS
SM
MD
LG