لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد در مورد سرباز بازداشت شدهٔ امریکایی در کوریای شمالی تلاش‌ها را آغاز کرد


تراویس کینگ،‌ سرباز امریکایی که گمان می‌رود در کوریای شمالی بازداشت شده است.
تراویس کینگ،‌ سرباز امریکایی که گمان می‌رود در کوریای شمالی بازداشت شده است.

اندرو هریسن، معاون فرماندهی ملل متحد روز دوشنبه ۲۴ جولای (دوم اسد) مباحثات را با کوریای شمالی در مورد سرباز امریکایی آغاز کرد که هفتهٔ گذشته از کوریای جنوبی به سمت کوریای شمالی فرار کرد.

تراویس کینگ، سرباز امریکایی که با جزای انضباطی روبرو بود و قرار بود به پایگاه نظامی فورت بلس ایالت تکزاس امریکا منتقل شود،‌ پنجشنبه گذشته مرز دو کوریا را به گونهٔ‌ غیرقانونی عبور کرد. گمان می‌رود این سرباز امریکایی اکنون در کوریای شمالی در بازداشت به سر ببرد.

هریسن گفته است که سلامتی کینگ نگرانی عمده است، اما به دلیل حساسیت این موضوع از ارایهٔ جزییات در مورد تماس‌هایش با جانب کوریای شمالی خودداری کرد.

کوریای شمالی تا اکنون در این مورد هیچ چیزی نگفته است و مقام‌های امریکایی نیز ضمن ابراز نگرانی در مورد سلامت کینگ گفته اند که کوریای شمالی درخواست‌ها برای معلومات در مورد این سرباز امریکایی را نادیده گرفته است.

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، هفتهٔ‌ گذشته گفت که مصوونیت نیروهای نظامی ایالات متحده در اولویت قرار دارد و تاکید کرد که بر قضیهٔ کینگ تمرکز خواهد داشت.

کارشناسان می‌گویند که کوریای شمالی ممکن هفته‌ها یا حتا ماه‌ها منتظر بماند تا معلومات درستی را در مورد کینگ فراهم کرده و نفوذ خود را در این قضیه افزایش بخشد.

برخی کارشناسان می‌گویند که کوریای شمالی تلاش خواهد کرد تا در بدل رهایی تراویس کینگ، بر ایالات متحده فشار بیاورد که فعالیت‌های نظامی خود را در کوریای جنوبی کاهش دهد.

در ماه‌های اخیر تنش میان کوریای شمالی و ایالات متحده افزایش یافته است. ایالات متحده و کوریای جنوبی تمرینات نظامی مشترک را در شبه جزیرهٔ کوریا راه اندازی کرده اند. کوریای شمالی نیز به نوبهٔ خود از آغاز سال روان میلادی به اینسو، ده‌ها میزایل به شمول میزایل بالستیک قاره پیمای خود را پرتاب کرده است.

ایالات متحده و کوریای جنوبی می‌گویند که تمرینات نظامی مشترک آنان جنبهٔ دفاعی دارد. اما کوریای شمالی این تمرینات را آمادگی برای حمله تلقی می‌کند و در اغلب موارد از این تمرینات نظامی مشترک به عنوان فرصتی برای انجام نمایش قدرت نظامی و آزمایش‌های بزرگ تسلیحاتی خود استفاده می‌کند.

XS
SM
MD
LG