لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل: حزب‌الله بلندی‌های گولان را آماج حملهٔ راکتی قرار داد


ساعاتی پس از حمله هوایی اسراییل به جنوب لبنان که سه تن از اعضای گروه حزب‌الله را کشت، اسراییل اعلام کرد که در نتیجهٔ حمله راکتی روز شنبه ۲۷ جولای (ششم اسد) حزب الله در بلندی‌های گولان تحت کنترول اسراییل کم از کم ۱۱ نفر کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

این مرگبارترین حمله پس آغاز درگیری در غزه بر اسراییل خوانده شده و هراس از گسترده شدن درگیری در منطقه را افزایش داده است.

اسراییل می‌گوید که این حمله یک میدان فوتبال در ساحهٔ مجدل شمس در بلندهای گولان را هدف قرار داده است. اما حزب‌الله گفته است که در حمله بر میدان فوتبال دست ندارد.

محمد عفیف، سخنگوی ارشد حزب‌الله به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که این گروه "قاطعانه انجام حمله به مجدل شمس را رد می‌کند ".

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل تعهد کرد که گروه مسلح حزب الله لبنان "بهای سنگینی" خواهد پرداخت.

نتنیاهو در بیانیه‌ای گفت: "اسراییل نمی گذارد این حمله مرگبار بی پاسخ بماند و حزب‌الله بهای سنگینی برای آن خواهد پرداخت، بهایی که قبلاً نپرداخته است."

در همین حال اردوی اسراییل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد، "پرتاب راکت‌ها به سمت مجدل شمس توسط سازمان تروریستی حزب الله انجام شده است".

در این بیانیه آمده است: "سازمان تروریستی حزب‌الله در عقب راکت‌پراکنی بر میدان فوتبال در مجدل شمس است که باعث تلفات غیرنظامیان از جمله کودکان شد."

دانیل هاگاری، سخنگوی اردوی اسراییل در جمع خبرنگاران تاکید کرد که "حزب‌الله دروغ می‌گوید ". او گفت که تمامی کشته شدگان ۱۰ تا ۲۰ ساله بوده و بیش از ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند.

درهمین حال اردوی اسراییل نیز گفته است که "پاسخی" علیه گروه حزب الله تحت حمایت ایران آماده خواهد کرد.

هاگاری به خبرنگاران گفت: "ما برای پاسخ به حزب الله آماده خواهیم شد... ما اقدام خواهیم کرد."

قصر سفید نیز حمله راکتی به بلندی‌های گولان را محکوم کرده و اعلام کرد که ایالات متحده از تلاش های اسراییل برای پایان دادن به حملات به مرز شمالی خود حمایت می کند.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید گفت: "حمایت ما از امنیت اسراییل در برابر همه گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران، از جمله حزب‌الله لبنان، آهنین و تزلزل‌ناپذیر است."

جنگ در شرق میانه پس از آن آغاز شد که گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل حمله کرد. به گفته مقامات این کشور، تندروان حماس در آن حمله دست‌کم ۱۱۷۰ نفر را کشتند و نزدیک به ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند.

این حمله سبب شد که اسراییل در یک اقدام تلافی‌جویانه، عملیات گسترده را در نوار غزه آغاز کرد. این عملیات نظامی در کنار تلفات سنگین، بخش اعظم نوار غزه را به خاک یکسان کرده است.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری‌های اسوشتیدپرس و فرانس پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG