لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ انتحاری در خیبرپشتونخوا جان دو افسر پولیس پاکستان را گرفت


عکس آرشیف
عکس آرشیف

مقامات پاکستانی روز پنج شنبه ۲۰جولای (۲۹ سرطان) گفتند که دو مهاجم انتحاری بر یک مجتمع وسیع در مربوطات ایالت خیبرپشتونخوا آن کشور یورش برده و کم از کم دو افسر پولیس را کشتند.

اختر حیات، رییس پولیس ایالتی گفت که در این مجتمع در ساحهٔ باره یک مرکز پولیس و دفاتر دولتی موقعیت دارد. تحریک طالبان پاکستانی در باره فعالیت داشته و این ساحه در گذشته سنگر مستحکم این گروه پنداشته می‌شد.

حیات گفت که واسکت انفجاری یکی از مهاجمان زمانی منفجر شد که پولیس به سوی آنان گلوله‌باری کرد. به گفتهٔ او هر دو مهاجم در گلوله‌باری پولیس کشته شدند.

به گفتهٔ مقامات در این حمله ۱۵ نفر زخمی شده که شامل افسران پولیس و غیرنظامیان می‌شود.

شهباز شریف، صدراعظم پاکستان این حمله را محکوم کرده و در بیانیه‌ای از افسران پولیس تمجید کرد و گفت که آنها "با متوقف کردن مظنونان و به خطر انداختن جان شان، نیت شوم تروریست‌ها را خنثا کردند."

تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

این حمله در حالی صورت گرفت که طالبان پاکستانی شب گذشته نیز بر یک پوستهٔ بازرسی کنار جاده در شهر پشاور گلوله‌باری کرده و دو افسر پولیس را کشته و دو تن دیگر را زخمی کردند.

ارشد خان، رییس پولیس منطقه گفت که عملیات جستجو برای یافتن و دستگیری مهاجمان آغاز شده که با استفاده از تاریکی شب فرار کردند.

پس از تسلط دوبارهٔ طالبان بر افغانستان، پاکستان شاهد افزایش چشمگیر حملات تروریستی بوده است. خشونت‌ها در پاکستان به یک امر روزمره تبدیل شده و جان صدها پاکستانی به ویژه نیروهای امنیتی این کشور را گرفته است.

در خشونت‌های سال روان در پاکستان تا کنون بیش از ۴۰۰ نفر، عمدتاً‌ نیروهای امنیتی پاکستان،‌ کشته شده اند.

اسلام‌آباد مدعی است که این حملات توسط رهبران و جنگجویان تحریک طالبان پاکستان مستقر در افغانستان طرح‌ریزی می‌شوند و همواره ادعا کرده است که دلیل افزایش حملات در این کشور، فعالیت گروه تحریک طالبان پاکستان در داخل خاک افغانستان است.

اما طالبان افغان که اکنون قدرت را در دست دارند، همواره تاکید کرده اند که اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده صورت گیرد.

ادعای مقام‌های پاکستانی در مورد حملات فرامرزی دهشت افگنی از افغانستان به پاکستان و واکنش طالبان به این ادعاها، سبب تنش در روابط دو همسایه شده است.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس استفاده شده است.

XS
SM
MD
LG