لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: ده‌ها زن کارآفرین در نمایشگاه سه روزه محصولات داخلی تخار شرکت کردند


وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان از پایان نمایشگاه سه روزۀ تولیدات داخلی در ولایت تخار خبر داده و گفته است که این نمایشگاه ده‌ها زن متشبث اشتراک کرده‌اند.

این وزارت روز شنبه ۱۰ اگست (۲۰ اسد) گفت که این نمایشگاه سه روز پیش در شهر تالقان، مرکز ولایت تخار، زیر نام "تولید افغان" آغاز شد و از آن، هزاران نفر بازدید کرده‌اند.

به گفتۀ وزارت صنعت و تجارت طالبان، این نمایشگاه در ۵۳ غرفه برگزار شد که ۳۰ غرفۀ آن به زنان و دختران اختصاص داده شده بود.

بر بنیاد معلومات طالبان، زنان و دختران متشبث صنایع دستی، لبنیات و دیگر محصولات محلی شان را در آن به نمایش گذاشتند.

به گفتۀ وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان در این نمایشگاه، بیش از ۱۰۰ قرارداد میان اعضای سکتور خصوصی به امضا رسیده است.

طالبان پس از حاکمیت شان بر افغانستان، محدودیت‌های زیادی بر زنان و دختران وضح کرده و پیش از این، موانع حضور زنان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی شدند.

زنان در زیر حاکمیت طالبان اکثراََ از کار در سکتور عامه و سازمان‌های غیر حکومتی به شمول سازمان ملل متحد منع شده اند. برعلاوۀ منع آموزش دختران بالاتر از صنف ششم، طالبان محدودیت‌های فزاینده‌ای را بر زنان و دختران در افغانستان اعمال کرده اند.

منع تحصیل زنان و دختران در دانشگاه‌ها و موسسات تحصیلات عالی، منع کار در ادارات دولتی به جز چند سکتور معدود، کار در سازمان‌های غیرحکومتی داخلی و خارجی به شمول دفاتر ملل متحد، منع رفتن به حمام، پارک‌های تفریحی و ورزشگاه‌ها، بخشی از این محدودیت‌هایی اند طالبان بر زنان و دختران افغان اعمال کرده‌اند.

با آنکه طالبان گفته‌اند آنان با کار زنان در سکتور خصوصی مشکل ندارند،‌ آنان محدودیت‌های مشخصی را وضع کرده اند از جمله مسدود کردن آرایشگاه‌ها برای زنان. طالبان سال گذشته آرایشگاه‌ها را که ده‌ها هزار زن در این بخش مصروف کار بودند،‌ مسدود کردند.

گروه

XS
SM
MD
LG