لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر طالبان: بر مردم واجب است که برایم دعا کنند


در یک نوار صوتی که به ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، نسبت داده شده است، او گفته است که دعا کردن برایش به صفت امیر کشور، بر مردم واجب است.

در نوار صوتی حدود ۱۹ دقیقه‌ای منسوب به ملا هبت‌الله، که به گفتۀ سخنگوی حکومت طالبان در مراسمی در میدان هوایی قندهار، به مناسبت سومین سالگرد حاکمیت این گروه بر افغانستان ایراد شده است، هبت‌الله بیشتر به پند و نصیحت به رهبران طالبان پرداخته و آنان را ترغیب کرده است تا "غفلت" نکرده و از "تفرقه" دست بردارند.

در بخشی از این سخنرانی، رهبر طالبان، زیر دستانش را توصیه می‌کند که از رقابت "قدرت و قومیت" پرهیز کرده و عدالت را رعایت کنند، در غیر آن به گفتۀ وی نظام بقا نخواهد کرد. او همچنین گفته است: "چهل سال است که بر مردم مسلمان افغانستان ظلم جریان دارد، به مردم کمک کرده و اسلام را به آنان نشان دهید."

آخندزاده همچنین تاکید کرده است که تطبیق شریعت اسلام "تا دم مرگ مسوولیت" طالبان است. او گفت: "ما تا هنگامی که زنده استیم، دین خدا و قانون شریعت را بر خویش و دیگران تطبیق خواهیم کرد...شریعت و نظام اسلامی روز به روز قوی‌تر می‌شود."

رهبر طالبان هیچ گاهی در انظار عمومی ظاهر نشده و سخنگویان حکومت طالبان هر از گاهی نوارهای صوتی منسوب به وی را نشر می‌کنند که در بیشتر موارد، محتوای این نوارها نصیحتی بوده و طالبان را به یکپارچگی و پرهیز از نفاق ترغیب می‌کند.

شماری از رهبران طالبان به شمول وزیر داخله و معاون وزارت خارجۀ حکومت این گروه باربار از رویکرد رهبری شان انتقاد کرده و مقام‌های رهبری این گروه را به "انحصار قدرت" متهم کرده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG