لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان از ایجاد بازار مشترک در مرز میان افغانستان و اوزبیکستان استقبال کردند


این ساحهٔ تجارتی با هزینهٔ ۷۰ میلیون دالر در مساحت موازی ۳۶ هکتار ایجاد شده و توسط نیروهای ویژه و پولیس محافظت می‌شود.
این ساحهٔ تجارتی با هزینهٔ ۷۰ میلیون دالر در مساحت موازی ۳۶ هکتار ایجاد شده و توسط نیروهای ویژه و پولیس محافظت می‌شود.

حکومت طالبان از گشایش بازار بین‌المللی در ساحهٔ آزاد تجارتی موسوم به "ایریتوم" درشهر ترمز اوزبیکستان استقبال کرده و گفته است که چنین بازارهای مشترک فاصله‌ها میان شهروندان دو کشور را کاهش خواهد کرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت این گروه روز دوشنبه ۲۳ سپتمبر (دوم میزان) ایجاد این بازار را برای رشد داد و ستد تجارتی میان تاجران و باشندگان این دو کشور مهم عنوان کرد.

مجاهد در پیامی در شبکۀ اجتماعی ایکس نگاشت: "افتتاح بازار مشترک بین افغانستان و ازبیکستان، ضمن اقدام بزرگ اقتصادی، وسیله بهتر برای نزدیک شدن و تعقیب منافع مشترک هر دو ملت می باشد."

بازار مشترک میان افغانستان و اوزبیکستان اخیراً توسط مقام‌های اوزبیکستان و طالبان افتتاح شد. به گفتۀ طالبان با گشایش این بازار، امکانات تولید و پروسس محصولات در بخش صادرات افزایش یافته و دسترسی تاجران افغان به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی را آسان خواهد کرد.

حکومت طالبان می‌گوید که این بازار مشترک، امکانات و فرصت‌های بهتری را برای تاجران دو کشور در بخش‌ تجارت فراهم می‌کند تا آنان بازارهای مناسبی را برای فروش محصولات و تولیدات خود پیدا کنند.

این بازار در کنار ساحل دریای آمو ایجاد شده است.

این ساحهٔ تجارتی با هزینهٔ ۷۰ میلیون دالر در مساحت موازی ۳۶ هکتار ایجاد شده و توسط نیروهای ویژه و پولیس محافظت می‌شود. این بازار، دارای یک ادارهٔ گمرک و یک گدام است که ظرفیت ۱۰ هزار لاری و ۹۰۰ هزار تن کالا را در یک سال دارد.

این محل، هوتل هیلتون گاردن ان، یک شفاخانه مدرن، یک دانشگاه، رستوران های اوزبیکی و ترکی و محل تجارتی به وسعت ۵۰ هزار متر را در خود جا داده است که سیستم ارایه خدمات بانکی و حقوقی را نیز دارا است. این محل، از مرکز باربری ترمز که یک مرکز ترانزیت بین‌المللی است، مجزا می‌باشد.

مسوولان این مرکز تجارتی به صدای امریکا گفتند که زمانیکه این محل، کاملاً فعال شود، سالانه، ارزش تجارت در آن معادل به ۱.۲ میلیارد دالر خواهد بود و ۱.۵ میلیون نفر از آن بازدید خواهند کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG