لینک های دسترسی

Breaking News

جوایز گرامی ۲۰۲۴؛ تیلور سویفت با کسب چهارمین جایزهٔ البوم سال ریکارد تازه قایم کرد


تیلور سویفت، پس از دریافت جایزهٔ بهترین البوم سال ۲۰۲۴
تیلور سویفت، پس از دریافت جایزهٔ بهترین البوم سال ۲۰۲۴

تیلور سویفت، آوازخوان و آهنگساز مشهور امریکایی، در شصت و ششمین جشنوارهٔ جوایز هنری گرامی که شام یکشنبه چهارم فبروری در شهر لاس انجلس ایالات متحده برگزار شده بود، برندهٔ جایزهٔ البوم سال شد.

تیلور سویفت که برای چهارمین بار برندهٔ جایزهٔ البوم سال شده است، ریکارد تازه‌ای را در تاریخ این جوایز و کارنامهٔ هنری خود ثبت کرد.

موضوع برجسته در این جشنواره درخشش ویژهٔ هنرمندان زن بود، طوریکه چهار جایزهٔ اصلی این جشنواره به زنان اختصاص یافت.

افزون بر جایزهٔ البوم سال که به سویفت داده شد، مایلی سایرس، بیلی آیلیش، و وکتوریا مونه سه هنرمند دیگر زن بودند که به ترتیب جوایز موسیقی سال، بهترین ترانه و بهترین هنرمند جدید را کمایی کردند.

عمر اکرم، پیانونواز و آهنگساز امریکایی افغان‌تبار، نیز برای دومین بار در بخش "بهترین البوم عصر جدید" نامزد دریافت جایزۀ گرامی بود.

البوم "لحظات زیبایی" اکرم در کنار چهار نامزد دیگر، نامزد این جایزه بود، اما کارلا پتولو، آهنگساز امریکای ایتالیایی تبار برندهٔ این جایزه شد.

البوم "پژواک عشق" عمر اکرم در سال ۲۰۱۳ برندۀ جایزۀ گرامی در بخش "بهترین البوم عصر جدید" شد و این هنرمند به عنوان نخستین هنرمند افغان‌تبار برندهٔ این جایزهٔ معتبر هنری، نام خود را ثبت تاریخ کرد.

نوازندگان و تهیه کنندگانی که با موسیقی عمر اکرم سروکار دارند، می گویند که موسیقی او ریشه در اصالت شرقی دارد.

اکرم از کودکی علاقه به موسیقی داشت و به گفتۀ خودش در شش سالگی به آموختن پیانو آغاز کرد. او که فرزند یک دپلومات پیشین افغانستان است، به خاطر کار پدرش در ماموریت‌های دپلوماتیک افغانستان در کشورهای مختلف، به آموختن موسیقی ابتدا در جمهوری چک و سپس در فرانسه و ایالات متحده پرداخت.

گروه

XS
SM
MD
LG