لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل: اجساد شش گروگان از تونلی در غزه کشف و بیرون آورده شد


اردوی اسراییل روز سه شنبه ۲۰ اگست (۳۰ اسد) گفت که پس از درگیری شدید و طولانی با تندروان فلسطینی، اجساد شش گروگان از یک تونل واقع در ساحه خان یونس غزه کشف و بیرون آورده شد.

اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته است که پس از ارزیابی و شناسایی اجساد، خانواده‌های آنان مطلع شده اند. به اساس این اعلامیه، این اجساد دوشنبه شب به وقت محلی در یک تونل پیدا شدند. اردوی اسراییل گفته است که این اجساد پس از یک درگیری شدید و طولانی با تندروان فلسطینی از تونل بیرون آورده شدند.

مقامات اسراییل قبل از این گفته بودند که شماری از این گروگان‌ها در جریان عملیات نظامی اسراییل در جنوب غزه کشته شده‌اند.

وزارت خارجهٔ اسراییل نیز با نشر پیامی در صفحهٔ رسمی ایکس کشف و بیرون آوردن اجساد این گروگان‌ها را تایید و تصاویر آنان را منتشر کرده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی اردوی اسراییل گفته است که این شش نفر "در حالی که نیروهای ما در خان یونس مصروف عملیات بودند، کشته شدند."

در همین حال، انجمن خانواده‌های گروگان‌ها، در واکنش به این خبر بار دیگر از حکومت بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، خواستند که به منظور آزادی گروگان‌های باقیمانده با گروه حماس تفاهم کند.

جنگ در غزه پس از آن آغاز شد که گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل حمله کرد و به گفتهٔ مقامات اسراییلی حدود ۱۱۹۸ نفر را کشت که اکثریت شان غیرنظامیان بودند.

حماس در این حمله ۲۵۱ نفر را گروگان گرفت که از میان آنان ۱۱۱ نفر آنان به شمول ۳۹ نفر که به گفته نظامیان کشته شده‌اند، در اسارت حماس قرار دارند. با بیرون آوردن اجساد این گروگان‌ها، گروه حماس هنوز هم اندکی بیش از ۱۰۰ نفر را در اسارت خود دارد.
بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG