لینک های دسترسی

Breaking News

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد از رهایی ۲۰۰ مهاجر افغان از زندان‌های پاکستان خبر داد


سفارت افغانستان در اسلام آباد که توسط نمایندگان حکومت طالبان اداره می‌شود، از آزادی ۲۰۰ مهاجر زندانی افغان از زندان‌های ایالت‌های سند و کراچی پاکستان خبر داده است.

این سفارت روز چهارشنبه ۱۵ فبروری (۲۶ سنبله) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که ۱۷۰ تن از این زندانیان از زندان‌های کراچی و ۳۰ تن دیگر از زندان‌های شهرهای "لارکانه و سکور" در ایالت سند پاکستان آزاد شده اند.

در اعلامیه گفته شده است که افغان‌های آزادشده از جمله زنان و کودکان به دلیل نداشتن مدارک قانونی توسط پولیس ایالت سند بازداشت و زندانی شده بودند.

بر اساس معلومات این سفارت، مهاجرین آزاد شده روز گذشته در چهار بس از زندان‌های "ملیر و سنترل جیل" پاکستان توسط مسوولان حکومت طالبان به افغانستان منتقل شدند.

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد همچنان گفته است که جسد ولی‌خان یک مهاجر افغان که چند روز قبل در زندان ایالت سند در گذشته بود، توسط امبولانس به افغانستان منتقل شد.

به گفته مقامات طالبان، در چند ماه گذشته ۱۲۰۰ افغان از زندان‌های کراچی، حیدرآباد، لارکانه و سکور آزاد و به افغانستان برگردانده شدند.

گفته می‌شود بیشتر افغان‌های بازداشت‌شده در پاکستان کسانی اند که برای درمان بیماری‌ شان به آن کشور رفته اند، پیش از این نیز گزارش‌هایی از درگذشت تعدادی از زندانیان بیمار افغان در زندان کراچی منتشر شده بود.

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد پیش از این گفته بود که حدود ۱۵۰۰ مهاجر افغان که مدارک قانونی ندارند در پاکستان زندانی استند و تلاش‌ها برای آزادی آنان ادامه دارد.

آمار سازمان کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مهاجر قانونی افغان در پاکستان زندگی می‌کنند، اما تخمین زده می‌شود که صدها هزار مهاجر غیرقانونی افغان در پاکستان به سر ببرند.

XS
SM
MD
LG