لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: اجساد ۱۸ مهاجر افغان از بلغاریا توسط طیارۀ ویژه به افغانستان منتقل می‌شود


اجساد قربانیان مهاجر در کنار لاری متروکه در بلغاریا
اجساد قربانیان مهاجر در کنار لاری متروکه در بلغاریا

یک هفته پس از پیدا شدن اجساد ۱۸ شهروند افغانستان از یک لاری در بلغاریا، وزارت امور خارجۀ حکومت طالبان می‌گوید که قرار است جسد‌های آنان توسط طیارۀ ویژه به افغانستان منتقل شود.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی این وزارت ناوقت روز جمعه ۲۴ فبروری (پنجم حوت) گفته است که آنان به سفارت افغانستان در بلغاریا هدایت داده اند که پس از ختم تحقیقات طب عدلی، زمینه انتقال اجساد را به این کشور فراهم سازد.

بلخی افزوده است: "امارت اسلامی با استفاده‌ از تمامی امکانات موجود، زمینهٔ انتقال جنازه‌ها را فراهم می‌سازد و برای تسهیل انتقال آنان، پرواز ویژۀ را نیز در نظر گرفته است."

به گفتۀ بلخی، تا کنون هویت ۱۷ جسد تشخیص شده و بررسی‌ها درباره شناسایی یک شهروند دیگر افغان نیز جریان دارد. طالبان گفته اند که پس پایان بررسی‌های طب عدلی، این اجساد به افغانستان انتقال داده خواهند شد.

مقامات بلغاریا به تاریخ ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) گفتند که جسد ۱۸ مهاجری را در یک لاری کشف کرده اند که به طور ''غیرقانونی'' وارد این کشور شده بودند.

وزیر داخلهٔ بلغاریا گفته بود که این لاری به طور غیرقانونی حدود ۴۰ مهاجر را که در زیر چوب پنهان شده بودند،‌ انتقال می‌داد. بر اساس گزارش رادیوی ملی بلغاریا (BNR)گمان می‌روند که مهاجرانی که در داخل این لاری بودند، همه مرد و شهروندان افغانستان استند.

همچنان اسن مجیدیف، وزیر صحت بلغاریا گفته بود که ۱۴ نفر دیگر هنوز زنده است، اما وضعیت صحی هشت نفر وخیم است و آنان جهت تداوی به شفاخانه انتقال داده شده اند.

به گفتهٔ مجیدیف، ۱۰ نفر دیگر که در بوته زارهای مجاور پنهان شده بودند،‌ برای معاینه به شفاخانه انتقال خواهند یافت.

XS
SM
MD
LG