لینک های دسترسی

Breaking News

حوادث ترافیکی در افغانستان ۲۲ کشته برجا گذاشت


مقام‌های محلی طالبان می‌گویند که در نتیجۀ سه رویداد جداگانۀ ترافیکی در ولایات بلخ، قندهار و بادغیس، کم از کم ۲۲ نفر کشته و ۳۶ نفر دیگر زخمی شده اند.

محمد آصف وزیری، سخنگوی پولیس طالبان برای بلخ با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که روز گذشته یک موتر نوع "هایلکس" در این ولایت از جاده منحرف شده که در اثر آن، ۱۱ نفر کشته و نه تن دیگر زخمی شده اند.

وزیری اضافه کرد که این رویداد ترافیکی در مربوطات ولسوالی "نهرشاهی" ولایت بلخ رخ‌داده که در میان قربانیان، سه زن نیز شامل اند.

او اضافه کرد که مجروحین این رویداد ترافیکی به شفاخانۀ ملکی شهر مزار شریف منتقل شده و گفته می‌شود که وضعیت شماری از آنان وخیم است.

در یک خبر دیگر، مقام‌های محلی طالبان برای قندهار می‌گویند که در پی واژگون‌شدن یک موتر مسافربری نوع ۴۰۴ در مربوطات این ولایت، شش نفر جان باخته و ۱۸ مسافر دیگر زخمی شده اند.

این حادثۀ ترافیکی صبح روز پنجشنبه ۲۷ اپریل (هفتم حمل) در مربوطات ولسوالی "دامان" این ولایت صورت گرفته است. حاجی زید، سخنگوی والی قندهار گفته است که مجروحین به شفاخانه‌ها منتقل شده و وضعیت صحی دو تن از مسافران وخیم است.

در این حال، در یک رویداد ترافیکی مشابۀ دیگر در مربوطات ولسوالی "بالامرغاب" ولایت بادغیس، پنج نفر به شمول زنان و کودکان جان باخته و نه تن دیگر زخمی شده اند.

قوماندانی امنیۀ طالبان برای بادغیس در خبرنامه‌ای گفته است که این حادثه در پی واژگون‌شدن یک موتر نوع "لندکروزر" در مسیر شاهراه هرات – فاریاب به وقوع پیوسته است.

مقام‌های طالبان بی‌احتیاطی رانندگان را دلیل بروز این حادثات ترافیکی در ولایات بلخ، قندهار و بادغیس عنوان کرده اند.

پیش از این، طالبان گفته بودند که حوادث ترافیکی در برخی از شاهراه‌های افغانستان به ویژه شاهراه کابل-بلخ ، کابل -هرات و برخی از جاده‌های عمومی دیگر به گونۀ بی‌سابقه افزایش یافته و روزانه ده‌ها نفر در اثر این حوادث کشته و زخمی می‌شوند.

آنان رعایت نشدن قوانین ترافیکی توسط رانندگان، توزیع جواز رانندگی به گونۀ غیرقانونی، بی توجهی شهروندان کشور و کم عرض بودن جاده‌ها را از عوامل افزایش حادثات ترافیکی عنوان کرده اند.

XS
SM
MD
LG