لینک های دسترسی

Breaking News

دو حادثۀ ترافیکی در بغلان ۱۱ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت


مقام‌های محلی طالبان در بغلان می‌گویند که در نتیجۀ واژگون شدن یک بس مسافربری نوع (۵۸۰) در این ولایت، کم از کم هشت نفر جان باخته و ۴۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

نذیرالله عابدی، مدیر عمومی ترافیک طالبان برای ولایت بغلان روز یکشنبه ۲۰ نومبر (۲۹ عقرب) در خبرنامه‌ای گفت که این حادثۀ ترافیکی حوالی ساعت ۱۱:۳۰ دقیقۀ دیشب در "تخت سنگ" از مربوطات ولسوالی خنجان این ولایت به وقوع پیوست.

آقای عابدی افزوده که در میان جان باختگان دو زن و در میان مجروحین این رویداد ترافیکی شماری از زنان و کودکان نیز شامل اند. او بی‌احتیاطی راننده و از کار افتادن "برک" این بس را از عوامل عمدۀ واژگون شدن آن به دریا عنوان کرده و گفت که تمامی زخمی‌ها به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

به گفتۀ مدیر ترافیک طالبان در بغلان این موتر از کابل به طرف ولایت بلخ در حرکت بود. او وضعیت صحی شماری از مجروحین را وخیم خوانده و اضافه کرد که ممکن شمار تلفات ناشی از این حادثۀ ترافیکی افزایش یابد.

در یک خبر دیگر، در اثر یک حادثۀ ترافیکی دیگر در این ولایت، سه نفر جان باخته و هفت نفر دیگر زخمی شده اند.

این حادثه ترافیکی در نتیجۀ برخورد دو موتر نوع "کرولا و وتس" در منطقه "کیله‌گی" از مربوطات ولسوالی دوشی این ولایت اتفاق افتاده است.

مدیریت ترافیک طالبان برای این ولایت گفته که در میان قربانیان این رویداد، زنان و کودکان نیز شامل اند. طالبان بی‌احتیاطی رانندگان این دو موتر را عامل اصلی این حادثه ترافیکی عنوان کرده اند.

پیش از این، طالبان گفته بودند که حوادث ترافیکی در برخی از شاهراه‌های بزرگ افغانستان به ویژه شاهراه کابل-بلخ ، کابل -هرات و برخی از جاده‌های عمومی دیگر به گونۀ بی‌سابقه افزایش یافته و روزانه ده‌ها نفر در اثر این حوادث کشته و زخمی می‌شوند.

آنان رعایت نشدن قوانین ترافیکی توسط رانندگان، توزیع جواز رانندگی به گونۀ غیرقانونی، بی توجهی شهروندان کشور و کم عرض بودن جاده‌ها را از عوامل افزایش حادثات ترافیکی در بخش‌های این کشور عنوان کرده اند.

XS
SM
MD
LG