لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ به اتهام توطیه بازداشت و سپس به قید ضمانت آزاد شد 


دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، روز پنجشنبه ۲۴ اگست (دوم سنبله) در زندان جورجیا به اتهام توطیه و انجام اعمال غیرقانونی بازداشت و سپس در کمتر از ۳۰ دقیقه به قید ضمانت آزاد شد.

وکلای ترمپ، برای ضمانت وی، ۲۰۰ هزار دالر اوراق بهادار پرداخت کردند.

در جریان بازداشت، برای نخستین بار مانند سایر متهمان معمولی، از دونالد ترمپ عکس گرفته شد.

این نخستین بار است که از یک رییس جمهور پیشین یا برحال امریکا چنین عکس گرفته می‌شود.

ترمپ که با ۱۸ نفر دیگر در این ایالت جنوبی امریکا متهم است پیش از آنکه راهی میدان هوایی شود، کمتر از ۳۰ دقیقه را در زندان حوزهٔ فولتن اتلانتا سپری کرد.

دفتر پولیس محلی این عکس او را نشر کرده است.

ترمپ نیز عکس خود را در رسانهٔ اجتماعی‌ تروث خودش با زیر نویس "مداخله در انتخابات" و پیوند وبسایت کارزار انتخاباتی‌اش نشر کرده است.

رییس جمهور پیشین پس از بازداشت‌اش به خبرنگاران گفت که این "یک روز غمگین برای امریکا بود. آنچه در اینجا اتفاق افتاد، مسخره کردن عدالت است. من هیچ کار نادرست نکرده ام."

پس از بازداشت در زندان فولتن، به ترمپ شمارهٔ مخصوص زندان "PO1135809" نیز تعین شد.

از ماه اپریل به اینسو، این چهارمین بار است که این میلیاردر به ارتکاب جرم متهم می‌شود، اما او همواره بر بی‌گناهی‌اش تاکید کرده و اتهامات بر خودش را رد کرده است.

با آنهم، دونالد ترمپ کاندید پیشتاز در رقابت‌های میان حزبی برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری است.

پیش از بازداشت ترمپ، ده‌ها تن از حامیان وی در بیرون از زندان گردهم آمده بودند.

شارون اندرسن یکی از حامیان ترمپ گفت: "فکر کنم که این آزار و اذیت سیاسی است که اکنون به پی‌گرد قانونی سیاسی مبدل شده است."

دونالد ترمپ در تاریخ امریکا نخستین رییس جمهور است که با اتهامات جنایی مواجه است.

گروه

XS
SM
MD
LG