لینک های دسترسی

Breaking News

ایالت جورجیای امریکا برای محاکمهٔ احتمالی ترمپ آماده می‌شود


انتظار می‌رود که یک سارنوال در ایالت جورجیا روز دوشنبه ۱۴ اگست (۲۳ اسد) علیه دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحدهٔ امریکا، در مورد دخالت وی در انتخابات سال ۲۰۲۰ اقامۀ دعوا کند.

فانی ویلیس، سارنوال ناحیه فولتن جورجیا، دعوای خود را به یک هیات منصفه ارایه خواهد کرد. او در حال بررسی این موضوع است که آیا ترمپ بر مقام های ایالتی برای تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، فشار آورده بود یا نه.

باوجود تدابیر شدید امنیتی در فولتن، برخی از مقامات نگران اند که چهارمین مورد اتهام علیه ترمپ ممکن باعث ایجاد خشونت شود.

ترمپ پیش از این برای پاسخگویی به اتهامات علیه او در ایالت های فلوریدا و نیویارک و شهر واشنگتن دی سی در محاکم حضور یافته است.

ممکن است گبریل سترلینگ، مقام ارشد روند انتخابات در جورجیا که در بازشماری برگه‌های رای دهی انتحابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ کمک کرد، برای گواهی دهی در این قضیه فراخوانده شود.

سترلینگ گفت: "سه بار آرا را شمردیم. او [ترمپ] در جورجیا باخت اما، همواره می‌گوید که در جورجیا نباخته است و این ادعای وی تنش و هرج و مرج زیادی ایجاد می‌کند."

کریس کریستی، کاندید حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری امریکا، به شبکه ای بی سی گفت که اگر رییس جمهور پیشین در جورجیا متهم شود، رای دهندگان باید به دقت کاندیداتوری ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ او را ارزیابی کنند.

کریستی افزود: "فکر می‌کنم رای دهندگان جمهوری خواه باید دو چیز را از خود بپرسند. اول اینکه آیا او واقعاً چنین رفتاری را مرتکب شده یعنی در چهار دوسیه مختلف متهم شده است و آیا او
کسی است که بتواند جو بایدن یا هر دموکرات دیگری را در [انتخابات ریاست جمهوری] نومبر ۲۰۲۴ شکست دهد."

در همین حال جو بایدن، رییس ‌جمهور امریکا، نیز به دلیل سوی استفاده ادعا شده از اسناد محرم تحت بازجویی قرار دارد.

هفته گذشته یک سارنوال ویژه برای تحقیقات مستقل از هنتر بایدن، پسر رییس جمهور بایدن، در مورد معاملات تجاری خارجی اش تعین شد.

جیمی رسکین، عضو دموکرات مجلس نمایندگان، در مورد این دوسیه به شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت: "برای همه ما واضح است که این مرد به مواد مخدر معتاد بوده و کارهای واقعاً غیرقانونی و اشتباهات زیادی انجام داده است و ما گفته‌ ایم اجازه دهید سیستم قضایی کار خود را انجام دهد."

سارنوالان می‌گویند که پس از اعتراف اخیر هنتر بایدن به عدم پرداخت مالیات و داشتن اسلحه غیرقانونی، احتمال رفتن دوسیهٔ او به محکمه بیشتر شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG