لینک های دسترسی

Breaking News

انفجارها در پاکستان شش کشته و ۱۱ زخمی برجا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های امنیتی پاکستان می‌گویند که در اثر دو انفجار در ایالت بلوچستان، کم از کم شش نفر کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شده اند.

یکی از این انفجارها صبح روز یکشنبه ۲۶ فبروری (هفتم حوت) در ساحهٔ "بارخان" در نزدیکی یک بازار به وقوع پیوست که در نتیجۀ آن، چهار نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

سجاد، افضل، یک مقام پولیس به رسانه‌ها گفته است که مواد منفجره در یک موترسایکل جاسازی شده بود.

افضل افزوده که تمامی مجروحین این انفجار به شفاخانه‌ها منتقل شده و بررسی‌های پولیس دربارۀ این رویداد جریان دارد. او به روزنامه دان پاکستان گفته است که این انفجار خسارات هنفگت مالی را به دوکانداران و باشندگان محل نیز وارد کرده است.

مقام‌های ایالت بلوچستان این انفجار را محکوم کرده و بر بازداشت عاملان آن تاکید کرده اند.

شام دیروز، در نتیجۀ یک انفجار ماین کنار جاده در ایالت بلوچستان دو منسوب امنیتی پاکستانی کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

این انفجار ناوقت دیروز در ساحهٔ "حضدار" این ایالت به وقوع پیوست. بخش دیوۀ صدای امریکا گزارش داده است که این انفجار زمانی به وقوع پیوست که یک موتر نیروهای امنیتی پاکستان در حال عبور از محل بود.

تا کنون مسوولیت این انفجارها را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است، اما پیش از این بسیاری از مسوولیت رویدادهای مشابه را تحریک طالبان پاکستانی بر عهده گرفته بود.

اخیراً یک انفجار، کاروان نظامیان پاکستانی در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان را هدف قرار داد که در اثر آن، یک نظامی پاکستانی کشته و کم از کم ۱۲ نفر دیگر، به شمول غیرنظامیان، زخمی شدند.

این انفجار به تاریخ پنجم فبروری (۱۶ دلو) در یک ساحهٔ مرکزی شهر کویته که تدابیر شدید امنیتی و محافظتی در آنجا نافذ است، رخ داد.

این رویدادها درست چند هفته پس از انفجار مرگبار بر یک مسجد در شهر پشاور پاکستان به وقوع می‌پیوندند که منجر به کشته شدن کم از کم صد نفر و زخمی‌شدن بیش از ۲۰۰ نفر دیگر، عمدتاً‌ نمازگزاران شد.

XS
SM
MD
LG