لینک های دسترسی

Breaking News

کمک با زلزله زدگان و عودت کنندگان؛صدها تن مواد امدادی ترکیه به افغانستان رسید


ترکیه به تداوم کمک‌های قبلی‌اش، یک محموله جدید امدادهای بشری را برای خانواده‌های آسیب‌دیده از زلزله اخیر هرات ارسال کرده است.

سفارت ترکیه در کابل ناوقت روز شنبه ۲۵ نومبر (چهارم قوس) در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که این محموله جدید کمک‌ها دیروز از طریق مرز تورغندی بین ترکمنستان و افغانستان وارد این کشور شد.

سفارت ترکیه گفته است: "امروز از هشتمین قطار ریل نیکی مان که حامل کمک‌های بشردوستانه برای رفع نیازمندی‌های افغان‌های آسیب‌دیده از زلزله هرات و پناهجویان بازگشته به افغانستان می‌باشد در دروازه مرزی تورغندی پذیرایی نمودیم."

جمعیت هلال احمر افغانستان که توسط دولت طالبان اداره می‌شود، نیز در شبکه اجتماعی ایکس گفته است که از میان ۵۰۸ تن کمک‌های ترکیه که به این اداره تحویل داده شده، ۲۲۲ تن مواد غذایی شامل آرد، روغن، برنج، لوبیا، عدس، نخود، شکر، ماست، زیتون، مکرونی، چای سیاه، سوپ، مربا و بسکویت شامل است.

جمعیت هلال احمر گفته است که این کمک‌ها بین خانواده‌های زلزله‌زدۀ ولایت هرات و عودت‌کنندگان از پاکستان توزیع می‌شود.

بر اساس گزارش اداره زمین‌شناسی ایالات متحد بین هفتم تا ۱۵ اکتوبر سه زلزله قوی ۶.۳ ریکتری ولایت هرات و مناطق همجوار آن را لرزاند که بر اساس گزارش ملل متحد علاوه بر ۱۵۰۰ کشته و بیش از ۲۰۰۰ زخمی، ۱.۶ میلیون نفر از آن متاثر شدند و حد اقل ۱۱۴هزار نفر را به کمک‌های فوری بشری نیازمند کرد.

بر اساس آخرین یافته‌های ارزیابی ملل متحد، در مجموع از بیش از ۲۷۵هزار نفر در ۳۸۲ روستا در سه روز زلزله به طور مستقیم تحت تاثیر قرار گرفتند و در این زلزله بیش از ۶۶هزار نفر به گونه مستقیم متضرر شدند.

علاوه بر کمک‌های ترکیه، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، امارات متحده عرب، عربستان سعودی، ایران و تعدادی از کشورهای دیگر نیز به زلزله‌زدگان کمک کرده اند.

با وجود این کمک‌ها اکثر خانواده‌های زلزله‌زده در فضای باز در خیمه‌ها شب و روزشان را سپری می‌کنند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد (اوچا) می‌گوید که طرح رسیدگی به زلزله‌زدگان هرات تدوین شده است و بر اساس این طرح به ۱۷۳ میلیون دالر نیاز است که از این زلزله‌زدگان حمایت شود.

گروه

XS
SM
MD
LG