لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین: درون‌های روسیه هنگام حمله بر کیف سقوط داده شدند


تصویر از آرشیف صدای امریکا
تصویر از آرشیف صدای امریکا

مقامات اوکراین روز سه‌شنبه ۲۵ جولای (سوم اسد) گفتند که روسیه نیمه شب حمله توسط طیاره‌های بی سرنشین را بر کیف، پایتخت آن کشور، آغاز کرد،‌ اما همه درون‌های آن کشور سقوط داده شدند.

مقامات محلی اوکراین گفته اند که گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد این حملات هیچ تلفات و خساراتی در پی نداشته است.

سرگی پوپکو، یک مقام ارشد نظامی کیف، در یک پیام تلگرام گفته است که روسیه با طیاره‌های بی سرنشین بر کیف حمله کرده، اما این مقام اوکراینی نه شمار درون‌های روسیه و نه مبدای پرواز‌ آنرا مشخص کرده است.

پوپکو همچنین گفته است که زنگ خطر حملات هوایی برای سه ساعت در کیف ادامه داشت. او افزود: ''همه اهداف هوایی در نزدیکی کیف شناسایی و از بین برده شدند شدند.''

قبل از آغاز حملات طیاره‌های بی سرنشین روسیه بر کیف، مقامات محلی به مردم از احتمال حملات روسیه هشدار داده بودند و از مردم خواستند تا در خانه‌های شان بمانند.

حمله بر کیف چند ساعت پس از آن صورت گرفت که مقامات روسیه روز دوشنبه ۲۴ جولای (دوم اسد) هشدار دادند که در پاسخ به حمله‌ای درون اوکراین بر مسکو، پایتخت روسیه، و شبه جزیرهٔ کریمیه، "اقدامات تلافی جویانهٔ سختی" را در نظر دارند.

مسکو ادعا کرده است که درون‌های اوکراینی دو ساختمان در مسکو و یک ذخیرهٔ مهمات را در منطقهٔ کریمیه آماج حملات قرار دادند. روسیه شبه جزیرهٔ کریمیه را در سال ۲۰۱۴ از اوکراین تصرف و به قلمرو خود ملحق کرد.

وزارت خارجهٔ روسیه در یک اعلامیه گفت: "ما آنچه را که رخ داده است، استفاده دیگری از روش‌های تروریستی و ارعاب مردم غیرنظامی توسط رهبری نظامی و سیاسی اوکراین می دانیم... فدراسیون روسیه حق دارد که اقدامات تلافی جویانهٔ سختی انجام دهد."

در اعلامیه گفته شده است که "تمرکز غرب بر تشدید بیشتر اوضاع" در اوکراین است و از "اقدامات وقیحانهٔ" کیف حمایت می‌کند.

حمله به مسکو، در حدود ۵۰۰ کیلومتری اوکراین، پس از آن صورت گرفت که کیف هشدار داد به حملهٔ هوایی روز یکشنبه نظامیان روسی بر شهر اودیسا واقع در جنوب اوکراین، پاسخ می‌دهد.

در اثر اصابت چندین راکت نظامیان روسیه بر شهر ادویسا، بزرگترین کلیسای اردتودوکس در این شهر تخریب شد و دو نفر جان باختند.

XS
SM
MD
LG