لینک های دسترسی

Breaking News

صعود برازیل به دور نهایی جام جهانی فوتسال اوزبیکستان


احتمال رویارویی دو رقیب دیرینۀ امریکایی جنوبی، برازیل و ارجنتاین در دور نهایی جام جهانی فوتسال اوزبیکستان بعید نمی نماید.
احتمال رویارویی دو رقیب دیرینۀ امریکایی جنوبی، برازیل و ارجنتاین در دور نهایی جام جهانی فوتسال اوزبیکستان بعید نمی نماید.

تیم ملی فوتسال برازیل، پس از سفر پر گول در جام جهانی فوتسال اوزبیکستان، چهارشنبه شب به وقت تاشکند، توانست اوکراین را ۳ – ۲ شکست داده و راهی دور نهایی این جام شود.

تیم برازیل پس از ۱۲ سال بار دیگر موفق شد برای کسب ششمین لقب قهرمانی جام جهانی فوتسال تلاش کند.

تیم ملی فوتسال اوکراین در رقابت که با برازیلی ها داشت، هواداران اوکراین و حتا طرفداران تیم برازیل را "شگفت‌زده" کردند.

برازیلی ها در سه رقابت گروهی و دو رقابت یک هشتم و یک چهارم جام جهانی فوتسال اوزبیکستان، نه تنها گول عقب نیافتاده بودند بلکه کمتر دروازۀ تیم شان باز شده بود. اما اوکراینی ها در رقابت نیمه نهایی نیمۀ نخست بازی را ۱ – ۰ برنده شدند.

وقتی تیم برازیل دوباره در نیمۀ دوم به میدان آمد، در آغازین ثانیه های نیمۀ دوم بازی گول خودی روستیسلاف سمینچینکو، بازیکن اوکراینی، نتیجۀ یک صفر را مساوی ساخت ام دو دقیقه از این گول گذشته بود که دییگو بازیکن برازیلی دومین گول تیمش را به ثمر رساند و نتیجه را ۲ – ۱ کرد.

پس از این نتیجه به نظر می رسید که احتمالا اوکراینی ها شکست در برابر قهرمان پنج مرتبه‌ای فوتسال جهان را پذیرفته اند اما در دقیقۀ ۲۸ بازی ایحور کورسن پس از یک مانور دیدنی، دروازۀ برازیل را برای دومین بار باز کرد.

بااینحال هر دو دروازه بان نمایش خوب دفاعی را اجرا کرده و مانع باز شدن بیشتر دروازه تیم هایشان شدند.

برازیلی ها در حالیکه کمتر از پنج دقیقه به پایان بازی مانده بود، با یک ضد حمله توپ را از نزد اوکراینی ها ربودند اما مدافع اوکراینی در نیمۀ میدان مرتکب اشتباه شد و برازیل به یک ضربۀ آزاد از فاصلۀ دوبرابر پنالتی دست یافت.

دییگو مهاجم برازیلی توانست این فرصت را به گول تبدیل کند و نتیجه را در چهار دقیقۀ پایان بازی ۳ – ۲ به نفع برازیل بسازد.

تلاش اوکراینی ها برای جبران گول خورده به جایی نرسید و برازیل با نتیجۀ ۳ – ۲ پیروز میدان اعلان شد و به دور نهایی این جام صعود کرد.

برازیل که یکی از تیم‌های مطرح و محبوب برای رسیدین به دور قهرمانی جام جهانی فوتسال پنداشته می شد، در سال‌های ۱۹۸۹، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ قهرمان این جام بوده است.

دومین رقابت نیمه نهایی این جام روز پنجشنبه سوم ماه اکتوبر میان تیم های ارجنتاین و فرانسه برگزار می شود که برندۀ آن به تاریخ ششم اکتوبر به مصاف برازیل خواهد رفت.

گروه

XS
SM
MD
LG