لینک های دسترسی

Breaking News

ارجنتاین، نایب قهرمان جام جهانی فوتسال بازهم راهی دور نیمه نهایی شد


تیم ملی فوتسال ارجنتاین در رقابت دور گروهی افغانستان را با نتیجۀ ۲ - ۱ شکست داده بود.
تیم ملی فوتسال ارجنتاین در رقابت دور گروهی افغانستان را با نتیجۀ ۲ - ۱ شکست داده بود.

جام جهانی فوتسال اوزبیکستان، با پایان دور یک چهارم رقابت ها، وارد مراحل پایانی خود شده است.

تیم های ارجنتاین و فرانسه دو تیم بودند که روز دوشنبه ۳۰ سپتمبر پس از پیروزی در برابر تیم های قزاقستان و پاراگوای به دور نیمه نهایی جام جهانی فوتسال راه یافتند.

تیم ارجنتاین در رقابت که با قزاقستان داشت، نیمۀ نخست را بدون گول سپری کرد اما در نیمۀ دوم نه تنها شش بار دوازۀ تیم قزاقستان را باز کرد، بلکه بازی متفاوت‌تری در مقایسه با نیمۀ نخست به نمایش گذاشت که تیم قزاقستان نتوانست با این تیم امریکای جنوبی برابری کند.

ضربه های ایستگاهی، پنالتی، پاس های غافلگیرکننده و استفاده از فرصت گول بدون دروازه بان، همه و همه نشاندهندۀ سطح بلند و برنامه ریزی شدۀ بازی تیم ارجنتاین در برابر قزاقستان بود.

در رقابت نخست روز دوشنبه ۳۰ سپتمبر که در شهر بخارا میان تیم های فرانسه و پارگوای برگزار شد، هر دو تیم به باور مبصرین فوتسال، در نیمۀ نخست، "بازی سرعتی از خود به نمایش نگذاشتند و تلاش کردند از خوردن گول جلوگیری کنند" اما در نیمۀ دوم فرانسه‌ای ها با دو گول توانستند نتیجۀ بازی را به نفع خود بچرخانند.

گول دوم فرانسه پس از آنکه تنها پنج دقیقه به پایان بازی مانده بود توسط مهاجم فرانسه‌ای با یک ضربۀ زیبا در سقف دروازۀ پاراگوای نتیجه را ۲ - ۱ ساخت.

سه تیمی که افغانستان در جریان این جام با آنها رو برو شده بود - پاراگوای، اوکراین و ارجنتاین تا نیمۀ یک چهارم راه یافتند که دو تیم گروه (ج)، ارجنتاین و اوکراین هر دو از چهار تیم دور نیمه نهایی این جام اند.

تیم های اوکراین - برازیل به تاریخ دوم ماه اکتوبر و ارجنتاین - فرانسه سوم اکتوبر در دور نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

در این جام ۲۴ تیم شرکت کرده بودند که پس از سه هفته رقابت های نفس‌گیر تنها چهار تیم آن به دور نیمه نهایی راه یافته اند.

رقابت قهرمانی این جام به روز یکشنبه ششم ماه اکتوبر در سالون ورزشی هما در شهر تاشکند برگزار خواهد شد.

گروه

XS
SM
MD
LG