لینک های دسترسی

Breaking News

استولتنبرگ: اوکراین نسبت به هر زمان دیگر به ناتو نزدیک شده است


ینس استولتنبرگ، منشی عمومی پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در یک سفر از قبل اعلام نشده به کیف روز پنجشنبه ۲۸ سپتمبر (ششم میزان) گفت که روابط اوکراین با پیمان ناتو هرگز اینقدر نزدیک نبوده است.

استولتنبرگ در یک کنفرانس خبری در کنار ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین که برای عضویت کشورش در این پیمان نظامی تلاش دارد، گفت: "اوکراین اکنون بیش از هر زمان دیگری به ناتو نزدیک شده است."

زیلینسکی روز پنجشبه با استقبال از استولتنبرگ گفت که کشورش در نهایت به عضویت ناتو در می‌آید.

او در کنفرانس مشترک خبری گفت: "(این) مسله زمان است که اوکراین به طور قانونی به عضویت ایتلاف درآید. ما هر کاری را انجام می‌دهیم تا این زمان را نزدیکتر کنیم."

رییس جمهور اوکراین که به دنبال حمایت بیشتر غرب برای ضد حملهٔ خود علیه نیروهای روسی است، از ناتو خواست تا پیش از فرارسیدن زمستان و حملات متوقعهٔ نیروهای روسی به شبکه‌های انرژی اوکراین، سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین را تقویت کند.

زیلینسکی گفت: "منشی عمومی (ناتو) موافقت کرد که تلاش‌هایی برای کمک و حمایت از ما در این موضوع انجام دهد، تا کشورهای عضو ایتلاف را بسیج کنیم." او افزود: "ما باید با هم از این زمستان عبور کنیم. از زیرساخت های انرژی و جان مردم محافظت کنیم."

این در حالی است که استولتنبرگ در مصاحبه‌ای که به تاریخ ۱۷ سپتمبر (۲۶ سنبله) به نشر رسید هشدار داده بود که پایان سریعی برای جنگ اوکراین وجود ندارد.

استولتنبرگ در مصاحبه با یک رسانهٔ آلمانی گفت: "بیشتر جنگ‌ها بیشتر از حدی که در زمان آغاز آن انتظار می‌رود، طول می‌کشند. بنابراین ما باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم."

روسیه از تهاجم نظامی خود به اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ آغاز کرد، به عنوان ''عملیات ویژه'' یاد می‌کند، اما اوکراین و متحدین غربی آن، این اقدام روسیه را جنگ تمام عیار در مقابل یک دولت مستقل عنوان کرده اند.

پس از تهاجم نظامی روسیه،‌ کشور‌های غربی به خصوص ایالات متحده به ارزش ده‌ها میلیارد دالر کمک‌های نظامی و غیر نظامی برای اوکراین فراهم کرده اند تا این کشور بتواند در مقابل تهاجم نظامی روسیه از خود دفاع کند.

اوکراین که در اوایل ماه جون سال جاری ضد حمله علیه نیروهای روسی را آغاز کرده، اخیراً مدعی شده است که خط اول دفاعی روسیه را شکسته و دستآوردهایی داشته است.

اما کیف اعتراف می‌کند که پیشرفت نیروهایش در جنگ به دلیل خط قوی دفاعی روسیه و نیز ماین گذاری شدید خطوط مقدم جنگ کندتر از آنچه است که توقع می‌رفت.

گروه

XS
SM
MD
LG