لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین روند جلب و جذب سربازان را در پولند آغاز کرد


اوکراین روز پنجشنبه سوم اکتوبر (۱۲ میزان) گفت که نخستین مرکز جلب و جذب سربازان را در پولند افتتاح کرد تا شهروند این کشور که از جنگ فرار کرده اند، بتوانند برای مبارزه علیه تهاجم روسیه، نام نویسی کنند.

این در حالی است که اوکراین تلاش دارد صفوف نیروهای خود را در مقابل تهاجم نظامی روسیه تقویت کند.

اوان گاوریلوک، معاون وزیر دفاع اوکراین، با نشر بیانیه‌ای گفت که این مرکز جلب و جذب که در شهر لوبلین پولند و در فاصلهٔ ۱۰۰ کیلومتری مرز اوکراین موقعیت دارد، کاملاً مجهز بوده و می‌تواند چگونگی توانایی دواطلبان را برای خدمت عسکری تشخیص دهد.

او افزود: "پس از نام نویسی، دواطلبان در پولند تعلیمات نظامی حاصل خواهند کرد."

مرکز دفاعی نیروهای اوکراینی و جنگجویان داوطلب خارجی، طرح جلب و جذب را در ماه جولای اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد که هزاران نفری را که از جنگ به خارج، به ویژه به پولند و آلمان فرار کرده اند، برای مبارزه در مقابل روسیه متقاعد سازد.

حکومت اوکراین تخمین زده است که حدود ۳۰۰ هزار مردان اوکراینی که به سن عسکری برابر اند، در پولند زیست دارند.

بر اساس اعلامیهٔ وزارت دفاع اوکراین، این مرکز در روزهای نخست، ۱۳۸ تقاضا برای مصاحبه را از طریق انترنت دریافت کرده و ۵۸ نفر دیگر نیز در آن نام نویسی کرده اند.

نیروهای روسی در فبروری ۲۰۲۲ وارد اوکراین شدند و مسکو مناطق لوهانسک، دونتسک، زاپوریژیا و خرسون اوکراین را با خاک خود ملحق کرده است. با آنهم، بر این مناطق کنترول کامل ندارد.

ولادیمر پوتین، رییس جمهور روسیه، به تاریخ ۳۰ سپتمبر (نهم میزان) تعهد کرد که در سومین سال جنگ، مسکو به تمامی اهداف‌اش در اوکراین دست خواهد یافت.

پیش از این، انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، گفته بود که واشنگتن در مقابل "خصومت‌گرایی ظالمانهٔ روسیه" به دفاع از اوکراین متعهد است.

ایالات متحده از آغاز تهاجم تمام عیار نظامی روسیه بر اوکراین، تا کنون به ارزش حدود ۱۷۵ میلیارد دالر کمک‌های نظامی و اقتصادی را به اوکراین فراهم کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG