لینک های دسترسی

Breaking News

کیف: بیش از ۲۶هزار اوکراینی از زمان آغاز تهاجم روسیه بر اوکراین ناپدید شده اند


اوکراین روز پنجشنبه پنجم اکتوبر (۱۳ میزان) گفت که بیش از ۲۶هزار اوکراینی از جمله غیرنظامیان از آغاز تهاجم تمام عیار روسیه بر اوکراین، تا کنون ناپدید شده اند.

لیوند تمچینکو، معاون وزیر داخلهٔ اوکراین گفت: "تاکنون جستجو برای بیش از ۲۶هزار نفر جریان داشته و آنان تحت شرایط خاص مفقود شده اند. از این تعداد ۱۱هزار نفر غیرنظامی و حدود ۱۵هزار نفر دیگر نظامی اند."

اما تخمین شمار افراد ناپدید شده به طور رسمی دشوار است، زیرا نیروهای روسی هنوز حدود یک پنجم خاک این کشور را اشغال کرده اند و هیچ یک از طرفین به طور منظم اطلاعاتی در مورد تلفات نظامی منتشر نمی‌کنند.

ماریانا روا، سخنگوی وزارت داخلهٔ اوکراین به خبرگزاری فرانس پرس گفت که این فقط شامل افرادی می‌شود که ناپدید شدن آنها به طور رسمی تایید شده است و افزود که "ارقام ممکن افزایش یابد".

روسیه از زمان آغاز تهاجم خود بر اوکراین در فبروری ۲۰۲۲، بخش وسیعی از اوکراین را اشغال کرده که در نتیجهٔ آن شهرهای زیادی ویران و هزاران نفر کشته شده اند.

روسیه در سپتمبر سال ۲۰۲۲ مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا اوکراین را ضمیمهٔ قلمرو خود کرد، اما جامعهٔ بین‌المللی پیوستن این مناطق به روسیه را به رسمیت نشناخته است.

اوکراین در ماه جون ضد حمله را برای بازپس گیری اراضی اشغال‌شده آغاز کرد، اما متخصصین نظامی می‌گویند که این عملیات، در مقایسه با آنچه انتظار می‌رفت، بطی می‌باشد.

اوکراین اخیراً مدعی شده است که خط اول دفاعی روسیه را شکسته و دستآوردهایی داشته است. با آنهم کیف اعتراف می‌کند که پیشرفت نیروهایش در جنگ به دلیل خط قوی دفاعی روسیه و نیز ماین گذاری شدید خطوط مقدم جنگ کندتر از آنچه است که توقع می‌رفت.

گروه

XS
SM
MD
LG