لینک های دسترسی

Breaking News

هراس از تهدیدها؛ روسیه اردوی خود را به ۱.۵ میلیون نفر افزایش می‌دهد


با این اقدام، اردوی روسیه از نظر تعداد نیروهای فعال، پس از چین، به دومین اردوی بزرگ جهان تبدیل خواهد کرد.
با این اقدام، اردوی روسیه از نظر تعداد نیروهای فعال، پس از چین، به دومین اردوی بزرگ جهان تبدیل خواهد کرد.

کرملین روز سه‌شنبه، ۱۷ سپتمبر (۲۷سنبله) اعلام کرد که در پاسخ به افزایش "تهدیدات" در سرحدات این کشور، تصمیم گرفته است تا تعداد نیروهای مسلح فعال خود را به ۱.۵ میلیون نفر افزایش دهد.

بر اساس گزارش رسانه‌های روسی، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، روز دوشنبه فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن، تعداد نیروهای فعال اردوی آن کشور با اضافه شدن ۱۸۰ هزار سرباز، به ۱.۵ میلیون نفر می‌رسد. این تصمیم، اردوی روسیه را از نظر تعداد نیروهای فعال، پس از چین، به دومین اردوی بزرگ جهان تبدیل خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، در گفتگو با خبرنگاران گفت: "این تصمیم به دلیل تعداد زیاد تهدیدات است که در امتداد سرحدات ما وجود دارد."

پسکوف گفت که این تهدیدات ناشی از "وضعیت خصمانه" در سرحدات غربی و همچنین بی‌ثباتی در سرحدات شرقی روسیه است.

طبق آمار و ارقام، این سومین بار است که ولادیمیر پوتین از زمان آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، دستور افزایش نیروهای نظامی را صادر می‌کند. در حال حاضر، تقریباً ۷۰۰ هزار سرباز روسی در جنگ اوکراین حضور دارند.

این در حالیست که در شش هفتۀ گذشته، روسیه نیروهای نظامی خود را در منطقه کورسک برای جلوگیری از تهاجم فرامرزی اوکراین و در شرق اوکراین برای تداوم تهاجمات خود، تقویت کرده است.

با این حال، هیچ‌یک از طرفین به طور منظم اطلاعات دقیقی درباره تلفات نظامی منتشر نمی‌کنند. با این حال، برآوردهای مستقل نشان می‌دهد که از آغاز درگیری‌ها در سال ۲۰۲۲، ده‌ها هزار نفر از هر دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند.

روسیه از مدت‌ها پیش از تهدیدات سرحدی، به‌ ویژه به دلیل گسترش جغرافیای ناتو، شکایت کرده است.اما ناتو در پاسخ می‌گوید که یک اتحاد دفاعی است و به دنبال رویارویی با مسکو نیست. ناتو استدلال می‌کند که رفتار تهاجمی روسیه نسبت به همسایگانش عامل افزایش تنش‌ها بوده است.

در تهیه این مطلب از گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس استفاده شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG