لینک های دسترسی

Breaking News

یونیسف برای کمک با ۹۶هزار کودک زلزله زده در افغانستان ۲۰ میلیون دالر تقاضا کرد


صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (یونیسف) می‌گوید که برای کمک با ۹۶ هزار کودک آسیب دیده از زلزلهٔ اخیر در غرب افغانستان، ۲۰ میلیون دالر کمک تقاضا کرده است.

یونیسف گفته است که در جریان سه ماه آینده، معاونت‌های بشری حیاتی به ۲۰۰ هزار نفر، به شمول ۹۶۰۰۰ کودکی که در وضعیت دشوار در ولایت هرات در ساحات آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند، خواهد رسید.

این ادارهٔ ملل متحد گفته است که بیش از ۹۰ در صد بیش از ۱۰۰۰ نفری که در زلزلهٔ اخیر زندگی شان را از دست دادند، زنان و کودکان بودند.

اما مقامات طالبان از مرگ بیش از ۲۰۰۰ نفر در این زلزله خبر داده اند.

تنها در ولسوالی زنده جان خانه‌های ۱۱۵۰۰ نفر به صورت کامل با خاک یکسان شده و این آفت طبیعی هزاران نفر دیگر را نیازمند کمک‌های بشری کرده است.

یونیسف گفته است که در این ۲۰ میلیون دالر، کمک‌های اولیه، عاجل، مراقبت‌های پس از صدمات روانی، اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع اسهالات حاد آبگین، معاینه و معالجهٔ کودکان مصاب به سوی تغذی و کمک‌های نقدی به ۱۴۰۰ خانواده در ولسوالی زنده‌‌جان، شامل خواهد بود.

یونیسف گفته است که برای ‌آموزش کودکان مراکز موقت تدریسی نیز ایجاد خواهد شد.

این ادارهٔ ملل متحد همچنان گفته است که با فرا رسیدن زمستان، در مورد کودکان فوق العاده نگران است.

راشنن مرتضا، سرپرست نمایندگی یونیسف در افغانستان گفت که باشندگان این ساحات پیش از این زلزله نیز از ناامنی، مهاجرت، خشکسالی و فقر رنج می‌بردند.

او افزود: "این محرومیت‌ها اکنون با هم یکجا شده و یک وضعیت عاجل بی سابقهٔ بشری را ایجاد کرده است. یونیسف و شرکای ما از روز نخست در ساحه بوده و کمک‌های حیاتی را برای کودکان فراهم کرده اند."

مرتضا افزود که یونیسف اکنون برای کمک از این کودکان به حمایت بیشتر نیاز دارد.
پیش از این، سازمان جهانی صحت تخمین کرده بود که بیش از ۱۲هزار نفر در پنج ولسوالی ولایت هرات از این زلزله متاثر شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG