لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا و ایرلند شمالی ۳۶.۵ میلیون دالر برای برنامه جهانی غذا در افغانستان کمک کردند


عکس آرشیف از روند توزیع کمک های بشری به نیازمندان افغان
عکس آرشیف از روند توزیع کمک های بشری به نیازمندان افغان

برنامه جهانی غذا می‌گوید که بریتانیا و ایرلند شمالی ۲۸.۷ میلیون پوند معادل ۳۶.۵ میلیون دالر به این اداره ملل متحد کمک کرده است.

برنامه جهانی غذا ناوقت دوشنبه پنجم فبروری (۱۶ دلو) گفته است که این بودجه برای حمایت از واکنش اضطراری برنامه جهانی غذا برای خانواده‌های مواجه با عدم مصوونیت غذایی، درمان کودکان معروض به کمبود غذا و مادران باردار و شیرده در سراسر افغانستان اختصاص خواهد یافت.

طارق احمد، وزیر دولت بریتانیا در امور شرق میانه، جنوب آسیا و ملل متحد گفته است که این حمایت بریتانیا به برنامه جهانی غذا کمک می‌کند تا به بیش از دو میلیون نفر از افراد مواجه به عدم مصوونیت غذایی در سراسر افغانستان در طول زمستان سخت کمک کند.

او گفته است: "این کمک به برخی از آسیب‌پذیرترین افراد که تقریباً هیچ وسیله‌ای برای تامین زندگی خود ندارند، به ویژه زنان بیوه، خانواده‌های تحت سرپرستی زنان و کودکان و افراد دارای معلولیت، تعلق می‌گیرد."

برنامه جهانی غذا گفته است که این بودجه برای فراهم‌کردن ۱۳هزار تن آرد گندم، روغن نباتی، حبوبات و نمک برای حمایت از بیش از یک میلیون نفر برای یک ماه و توزیع پول نقد برای یک میلیون نیازمند دیگر هزینه خواهد شد.

متینتا چیموکا، معاون برنامه جهانی غذا در افغانستان گفته است که زمستان سخت افغانستان خانواده‌ها را مجبور می‌کند که تمام مواد غذایی و منابع خود را به کار گیرند.

او گفته است: "حمایت بریتانیا به ما این امکان را می‌دهد تا در زمستان که گرسنگی شدیدتر است به ده‌ها هزار خانواده آسیب‌پذیر کمک کنیم."

برنامه جهانی غذا گفته است که بریتانیا با کمک ۱۸۳.۷ میلیون پوند معادل (۲۰۹ میلیون دالر امریکایی) در دو سال گذشته یکی از شرکای ثابت و در میان پنج کمک‌کنندۀ بزرگ این ادارۀ ملل متحد در افغانستان بوده است.

این دومین کمک مالی به برنامه جهانی غذا در افغانستان طی یک هفته اخیر است. پیش از این نیز جاپان ۱۳.۵ دالر برای فراهم‌کردن کمک‌های غذایی و تغذیه اضطراری به افرادی که در افغانستان با عدم مصوونیت غذایی مواجه اند، کمک کرده است.

پیش از این ملل متحد گفته بود که با توجه به پیامدهای چهار دهه جنگ، فقر ریشه‌دار، بحران‌های ناشی از تغییر اقلیم و موانع در مقابل برابری و مشارکت زنان در اجتماع و عودت‌ مهاجران افغان از پاکستان و ایران، نیازمندی‌های بشری در افغانستان در سال ۲۰۲۴ همچنان در سطح بلند باقی خواهد ماند.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد گفته بود که از جمله تمامی نیازمندان در افغانستان، حدود ۷۳ درصد آنان در سال ۲۰۲۴ تحت پوشش برنامه‌های کمک‌های بشری قرار خواهند گرفت.

این ادارۀ ملل متحد به تاریخ هشتم جنوری (۱۸ جدی) با نشر جزییات پلان نیازمندی‌ها و کمک‌های بشری در جریان سال ۲۰۲۴ میلادی گفته بود که در حال حاضر ۲۳.۷ میلیون افغان به کمک‌های نجات‌دهنده بشری نیاز دارند.

گروه

XS
SM
MD
LG