لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان امریکایی ادعای 'الوارثین' مبنی بر حمله بر پایگاه نظامی امریکا در کویت را 'دروغ' خواند


نیروی هوایی ایالات متحده مستقر در کویت می‌گویند که هدف "حملهٔ تبلیغاتی" یک گروه تندرو عراقی قرار گرفته اند؛ گروهی که ادعا کرده پایگاه این نیروها را در کویت با طیاره‌های بدون سرنشین (درون) هدف قرار داده است.

گروهی از تندروان عراقی که خود را "الوارثین" می‌نامند در بیانیه‌ای، بدون ارایه شواهدی، ادعا کرده که به تاریخ ۱۲ اگست پایگاه علی السالم را که نیروهای هوایی ایالات متحده در آن مستقر اند، مورد حمله قرار داده است.

گروه الوارثین در بیانیه‌ای خود گفته است که هدف از این حمله، انتقام‌ مرگ قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی سپاه پاسداران ایران بوده است.

قاسم سلیمانی و مهدی المهندس به فرمان دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده به تاریخ سوم ماه جنوری سال ۲۰۲۰ در یک حملهٔ هوایی ایالات متحده در نزدیکی بغداد کشته شدند.

نیروی هوایی روز شنبه ۲۰ اگست (۲۹ اسد) به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت: "اطلاعات نادرست به دروغ نشان می‌دهد که یک گروه تندرو ایرانی با استفاده از درون حملهٔ را بالای پایگاه انجام داده اند. چنین حملهٔ رخ نداده است."

این پایگاه هوایی در چند کیلومتری مرز عراق قرار دارد.

در بیانیه‌ای نیروی هوایی آمده است که ایالات متحده معتقد است که گروه الوارثین احتمالاً یک گروه ایرانی است، اگرچه خود را عراقی معرفی می‌کند.

کویت یکی از متحدان اصلی غیر ناتوی ایالات متحده محسوب می‌شود. کویت و ایالات متحده از زمانی حملهٔ‌ صدام حسین، رییس جمهور پیشین عراق به کویت در سال ۱۹۹۱ مشارکت نزدیک نظامی داشته اند.

در حال حاضر حدود ۱۳۵۰۰ سرباز امریکایی در کویت مستقر اند که حمله امریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و عملیات‌ها علیه گروه دولت اسلامی را حمایت کرده اند.

کویت تاکنون در مورد ادعا این گروه واکنش نشان نداده است، اما روزنامهٔ القبس کویت به نقل از منابع "مسوول" ناشناس حمله به این پایگاه را "کاملاً نادرست" خوانده است.

XS
SM
MD
LG