لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان امریکایی درون و میزایل‌های حوثی‌های یمن را منهدم کردند


یکی ازطیاره‌های بی سرنشین حوثی‌های یمن در بحیره سرخ
یکی ازطیاره‌های بی سرنشین حوثی‌های یمن در بحیره سرخ

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) روز جمعه هفتم جون (۱۸ جوزا) گفت که نیروهای امریکایی میزایل‌های ضد کشتی را در مناطق زیر کنترول حوثی‌ها در یمن منهدم کرده‌اند.

حوثی‌های یمن از نومبر ۲۰۲۳ به اینسو و پس از آغاز جنگ میان اسراییل و حماس در نوار غزه،‌ کشتی‌ها را در بحیره سرخ و خلیج عدن هدف حملات میزایلی و طیاره‌های بی سرنشین قرار داده و ادعا دارند که این کار را به خاطر همبستگی با مردم غزه و در مقابل اسراییل انجام می‌دهند.

حملات حوثی‌ها در مسیرهای آبی بحیرهٔ سرخ و خلیج عدن، آزمون بزرگی را برای امنیت بین‌المللی ایجاد و مسیرهای مهم تجارت بحری را با تهدید مواجه کرده است.

سنتکام در صفحه رسمی ایکس خود گفته است که نیروهای ایالات متحده چهار طیاره‌ها بی سرنشین را که از مناطق زیر کنترول حوثی‌ها یمن پرواز داده شده بودند و به و به سمت بحیره سرخ حرکت می‌کردند، منهدم کردند. علاوه بر این، نیروهای سنتکام دو میزایل بالستیک ضد کشتی حوثی‌ها را در بحیره سرخ موفقانه منهدم کردند.

سنتکام همچنین گفته است قوای آن یک طیاره بی نشین و یک قایق گشت‌زنی حوثی‌های یمن را در تنگه باب المندب منهدم کرده است.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده همچنین گفته است که حوثی‌ها که از حمایت ایران برخوردار‌اند،‌ یک میزایل بالستیک ضد کشتی را به سمت بحیره سرخ پرتاب کردند، اما هیچ آسیبی جانی و یا مالی به کشتی‌های ایالات متحده، متحدین آن و کشتی‌های تجارتی وارد نشده است.

حملات حوثی‌ها یمن هزینه‌های بیمه را برای کشتی‌هایی که از بحیره سرخ عبور می‌کنند، افزایش داده است. این حملات سبب شده تا شماری از شرکت‌ها از رفت و آمد کشتی‌ها از مسیر بحیره سرخ منصرف شوند و در عوض با سپری کردن سفر دو هفته‌ای از طریق جنوب افریقا به فعالیت‌ شان ادامه بدهند.

ایالات متحده و دو متحد اروپایی آن-بریتانیا و فرانسه- از نیمه ماه جنوری حملاتی را علیه اهداف حوثی‌ها در یمن آغاز کرده‌اند، تا توانایی این شورشیان در قسمت هدف قرار دادن کشتی‌های تجارتی و نظامی کاهش بدهد،‌ اما این حملات در توقف حملات حوثی‌ها تاثیر اندکی داشته است.‌

شورشیان حوثی یمن تهدید کرده اند که تا زمان توقف عملیات اسراییل بر فلسطینی‌ها، به حملات خود علیه کشتی‌ها ادامه خواهند داد.
بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG